ארגון "תג מאיר" דורש לפתוח בחקירה פלילית בגין הסתה לטרור בעקבות מאמר שהתפרסם באתר "סרוגים" לאחר הפרעות בכפר ג'ית שבשומרון, כך פרסם העיתונאי דוד ורטהיים ב"וואלה!".

את המאמר "דין ג'ית כדין רפיח", שתומך בטרור יהודי נגד פלסטינים, כתב אורי קירשנבום יצהר. ב"תג מאיר" פנו לפרקליט המדינה עמית איסמן וטענו כי מדובר ב"הסתה לאלימות ופוגרומים".

אסון בח'אן יונס: טיל חיל האוויר פגע בטעות בבית עם כוח צה"ל
"הצבא שלנו מוכן להיכנס לעזה": האיום של נשיא אלג'יריה על ישראל

"הפתרון היעיל היחידי נגד הטרור הפלסטיני הרצחני הוא הרתעה כואבת וקיצונית של האוכולוסיה התומכת שלו", כתב קירשנבום יצהר במאמר שפורסם באתר החדשות הדתי-לאומי. "חיסול מחבלים כשהוא בא לבד הוא כמעט חסר משמעות. אם אלו שמגדלים את המחבלים וקוראים כיכרות על שמם לא ירגישו את נחת זרועם של היהודים – הם יגדלו מהר מאוד את המחליפים של המחבלים שחיסלנו אתמול באיזה מבצע מודיעיני מזהיר".

"את זה לא רק אני יודע. את זה יודעים צה"ל, נתניהו, הקבינט, השמאל, כולם", המשיך. "זו בדיוק הייתה התוכנית שלהם במלחמה בעזה: צה"ל הפציץ תקופה מסוימת בעזה בצורה כמעט חסרת הבחנה בניינים ורבי קומות, בידיעה מוחלטת שייהרגו המוני ילדים ואמהות. קיימת הבנה פשוטה שהאוכלוסייה הפלסטינית בעזה ששמחה לראות בטלוויזיה את הטבח בעוטף צריכה לחטוף מהלומה שהיא לא תשכח. אסטרטגיה ביטחונית מתבקשת הביאה את ישראל לכסח בצורה חריפה מאוד את "החפים מפשע" בעזה כי אין דרך אחרת לנצח ולמגר את חמאס. זה מכוון, זה אסטרטגי, זה נכון. שאף אחד לא יעמיד פנים אחרת.

המאמר באתר ''סרוגים'' (צילום: צילום מסך, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
המאמר באתר ''סרוגים'' (צילום: צילום מסך, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

כזכור, עשרות מתיישבים, חלקם רעולי פנים, נכנסו בערב חמישי לכפר ג׳ית בשומרון והחלו לזרוק אבנים ובקבוקי תבערה ולהצית בתים ורכבים פלסטיניים. כוחות צה"ל ומג"ב הגיעו לכפר, השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות וירי לאוויר, והוציאו את האזרחים הישראלים מהכפר.

כמו כן, כוחות הביטחון עצרו אזרח ישראלי אחד שהועבר להמשך טיפול משטרת ישראל. במהלך האירועים, פלסטיני נהרג מירי ואחד נוסף נפצע באורח קשה. 

תמונת צילום המסך בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]