היחידה המרכזית של מחוז צפון ושירות הביטחון הכללי (שב"כ) סיכלו פיגוע טרור על ציר 85 בצפון, וביצעו מעצר של שני קטינים, ערבים ישראלים, תושבי אחד הכפרים באזור, כשברשותם מספר רב של בקבוקי תבערה (בקת"בים) אותם התכוונו להשליך לעבר רכבים של יהודים ולפגוע בהם במטרה לסכן את חייהם. כך הותר לפרסום. הבוקר (רביעי) עם סיום החקירה המשותפת של ימ"ר צפון ושב"כ יוגש  בבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום חמור כנגד השניים. 

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל ועל רקע העלייה המשמעותית במספר ההתרעות לפיגועי טרור פועלים המשטרה ושב"כ לסיכול עבירות ביטחוניות ומניעת פעילות חבלנית עויינת. במהלך תקופה זו העצימו חוקרי הימ"ר והשב"כ את פעולותיוהם למניעת אירועים אלו במטרה להעלות את תחושת הבטחון בקרב הציבור.

לפני כשבועיים וחצי ביום ה – 4.8.2024 כחלק ממערך הביטחון השותף שמבצעים שוטרי מחוז צפון בנקודות אסטרטגיות וצירים מרכזיים בצפון הארץ , הבחינו השוטרים סמוך לשעה 04:30 לפנות בוקר בשני קטינים לבושים בבגדים שחורים בתוך חנייה סמוך לצומת גילון כשהם אוחזים בידיהם בחפץ כלשהו.

תוך כדי בדיקת החולייה זיהו השוטרים כי השניים סיימו להכין מספר בקת"בים, מלאים בדלק ובמקום אותרו ממצאים נוספים שהעלו את חשד השוטרים כי השניים תכננו להשליך את בקבוקי התבערה על כביש 85 לעבר כלי רכב הנעים בציר כשהרקע הוא לאומני . 

השניים נעצרו והועברו לחקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של מחוז צפון.

במסגרת החקירה עלה כי חברי החולייה הגיעו במהלך שעות הלילה לתחנת דלק סמוך לאזור מגוריהם, שם תדלקו מיכל דלק, המשיכו באופניים חשמליים לעבר חניון רכבים סמוך לצומת גילון והחלו בהכנת בקבוקי התבערה תוך שהם מתעדים את פעולותיהם באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שהיה ברשותם. 

לרוב מבצעים מחבלים פעולות אלו ומתעדים אותם במטרה לשלוח את הסרטונים למפעיליהם או לגורמי טרור על מנת להאדיר את שמם. עוד עלה בחקירה כי השניים התכוונו להשליך את בקבוקי התבערה לעבר רכבים הנעים באזור צומת גילון כאשר לדבריהם הרכבים המיועדים שייכים לתושבים יהודים. 

בנוסף הצטיידו הנאשמים במדליק פחמים באמצעותו תכננו להצית את היער הסמוך (גילון) על רקע לאומני. בתום חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של מחוז צפון הבוקר יוגש כתב אישום  כנגד שני הנאשמים בבית המשפט המחוזי בחיפה על ידי עו״ד שרון אדרי מפרקליטות מחוז חיפה פלילי.

פקד עמית זינגר סיכם, "החל מראשית מלחמת חרבות ברזל, פועל המחוז הצפוני בנחישות ובעוצמה לסכל אירועים ביטחוניים כנגד אוכלוסיה אזרחית. במהלך פעילות יזומה של שוטרים בשעות המוקדמות של הבוקר זוהו שני צעירים כאשר הם עם אופניים חשמליים באזור מיוער סמוך לכביש 85. השניים נעצרו כשברשותם מספר רב של בקבוקי תבערה. החקירה נוהלה בשיתוף פעולה  של היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז צפון ושב"כ במהלכה נחשפנו לתכנונם של החשודים להגיע לאזור , להצית את בקבוקי התבערה ולהשליכם לעבר רכבים של יהודים ולפגוע בהם. משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי פועלים כל העת על מנת ולאתר אירועים מסוג אלה , לעצור את המחבלים ולהכניס אותם מאחורי סורג ובריח".

מהמשטרה והשב"כ נמסר: "שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה כל מעורבות של אזרחי ישראל בפעילות המסכנת את ביטחון האזרחים וינקוטו בכל האמצעים העומדים לרשותם בכדי לסכל איומים באופן ממוקד על מנת להביא לדין את המעורבים".