הממשלה אישרה הערב (ראשון) את הצעת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, למינויו של ניצב דניאל לוי למפכ"ל המשטרה. בן גביר ציין: "דני מגיע עם אג'נדה ציונית ויהודית, והוא יוביל את המשטרה לפי המדיניות שהצבתי לו - חיזוק תחנות המשטרה, הקמת המשמר הלאומי והפעלתו, ובעיקר הגברת המשילות והריבונות במדינת ישראל".

לאחר אישור המינוי בממשלה, מונה ניצב לוי באופן רשמי לתפקיד המפכ"ל ה-20 של משטרת ישראל. בטקס שהתקיים במשרד לביטחון לאומי, במעמד השר בן גביר ובני משפחתו של המפכ"ל הנכנס, הוענקו ללוי דרגות רב-ניצב, ובכך הוא נכנס רשמית לתפקיד המפקח הכללי של המשטרה, תפקיד בו יעמוד בשנים הקרובות.

שפן חדש מהכובע: האם ניצב דני לוי ישרוד את מסלול המכשולים בדרך לתפקיד המפכ"ל?
מינוי מפכ"ל המשטרה החדש: אילו אתגרים עומדים בפניו?

רב-ניצב לוי התגייס למשטרה בשנת 1985, ומאז מילא שורה של תפקידים בכירים, ביניהם: קצין סיור, מודיעין ובילוש בתחנות יפו ובת-ים, מפקד תחנת תל אביב דרום, קצין אג״מ מרחב יפתח, מפקד תחנת לב תל אביב, קצין מבצעים מחוז תל אביב, מפקד מרחב יפתח ומרחב ירקון, סגן מפקד מחוז ירושלים, ובתפקידו האחרון – מפקד מחוז חוף.

ניצב דני לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ניצב דני לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במהלך הטקס אמר השר בן גביר: "בשנה וחצי האחרונות נפל דבר בישראל. עם כניסתנו למשרד, שינינו את המשוואה - המשרד לביטחון לאומי הפך לאחד המשרדים הבולטים. הבאנו תקציב ענק ומשאבים רבים, הוספנו אלפי תקנים, העלינו משכורות ועצרנו את גל הפיטורים. המשטרה היום נמצאת בתנופה. עשינו היסטוריה, והפער התדמיתי שהיה קיים מול צה"ל ושב"כ הצטמצם. אירועי 7 באוקטובר הוכיחו שיש לנו משטרה טובה, עם שוטרים ולוחמים מסורים. אך זה רק תחילת הדרך - יש לנו עוד אתגרים רבים ומשימות שצריך לבצע, כולל שיקום תחנות המשטרה, הקמת המשמר הלאומי, ושימור כיתות כוננות. עלינו לחזק את הקשר עם האזרחים ולטפל באתגרים בתוך הארגון עצמו, כולל האלימות בחברה הערבית ועוד משימות רבות. דני לוי, אתה האיש הנכון במקום הנכון".

רב-ניצב דני לוי, המפכ"ל הנכנס, אמר בטקס: "כניסתי לתפקיד המפקח הכללי ה-20 של משטרת ישראל מלווה בתחושת אחריות עמוקה וגאווה גדולה לעמוד בראש הארגון, המופקד על אכיפת החוק במדינת ישראל, שמירה על הסדר הציבורי והבטחת שלומם וביטחונם של אזרחי המדינה. תחת פיקודי, משטרת ישראל תפעל לחיזוק המשילות והריבונות במדינה, תיאבק בכל מי שינסה לפגוע ולערער את שלטון החוק, ותדאג לאכיפת החוק על כל אזרח בצורה שוויונית, תוך שמירה על מקצועיות, נחישות, יושרה ושירות לציבור. אפעל לחיזוק תחנות המשטרה ולשיפור תנאי עבודתם ורווחתם של השוטרים. אנו ניצבים מול אתגרים רבים ומורכבים, ואני סמוך ובטוח שבזכותכם נוכל לעמוד בכל משימה ואתגר".