בעוד כשנה אמור מיכאל טנסקי, מי שמכונה ראש המאפיה הרוסית בישראל, להשתחרר מהכלא אחרי שיסיים לרצות עונש מאסר בין שלוש שנים וחצי שהושת עליו בגין עבירות של סחיטה באיומים ותקיפת סוכן המשטרה "נקיטה".

אולם בשנה וחצי האחרונות כך מעריכים גורמים מודיעיניים במשטרת ישראל, הוא מצליח מתוך הכלא לרשת את הפעילות של אנשיו, גם מחוץ לגזרת אשדוד ואשקלון, הסביבה הטבעית שלו וחולש עיניים וידיים גם לעבר גזרות אחרות בהן אזור חדרה, אור עקיבא השרון וכעת גם תל אביב.

במסווה של מספרה לנשים: נחשפה מעבדה לגידול סמים במכון יופי לנשים בנצרת
רובים ותחתונים: כתב אישום הוגש נגד צעיר שהסליק נשק במיקום מפתיע

טנסקי, יוצר בריתות עם המאפיות הקווקזיות ברחבי הארץ ופועל להשתלט על אזורים בהם התבססו עדי היום ארגונים יהודים וערבים והוא עושה זאת בעודו מאחורי סורג ובריח ומבלי להשאיר עקבות, לא כאלו שיש בהן כדי להפליל אותו.

ההערכות הללו מתחזקות גם בהתייחס לאירוע מלפני שמונה ימים עת הוצתה מסעדה בוכרית מוכרת מאד בתל אביב בעקבות סכסוך בין שני גופים עברייניים כאשר בעלי המסעדה כך עולה החשד נקלע בתווך בין שני הגופים. "מאחורי הקלעים התעורר החשד כי מי שמושך בחוטים הוא אותו טנסקי, שנכנס ככל הנראה גם לאזורים שלנו", אומר למעריב גורם במשטרה.

שוטרים ביפו (צילום: אבשלום ששוני)
שוטרים ביפו (צילום: אבשלום ששוני)

הדברים הללו נאמרים מיד אחרי הגשת הצהרת תובע בבית משפט השלום בתל אביב כנגד שני חשודים תושבי בת ים בני 16 ו-23 שתועדו במצלמות האבטחה כשהם מציתים לכאורה את המסעדה וכמעט נשרפו בעצמם. מעצרם אגב, התבצע סמוך לזירת האירוע. בימים הקרובים תגיש הפרקליטות נגדם כתב אישום חמור.

ביום ראשון שעבר, התקבל במשטרה דיווח על הצתת מסעדה ברחוב בן צבי ביפו. שוטרי תחנת יפו הגיעו מיד למקום והצליחו לאתר שני חשודים רעולי פנים, כאשר נודף מהם ריח של דלק. שני החשודים תושבי בת ים בני 23 ו-16, נעצרו והובאו לחקירה במשטרת יפו.

בסיומה של החקירה וגיבוש תשתית ראייתית נגד החשודים, הגישה נגדם המשטרה הצהרת תובע החתומה על ידי  פרקליטות מחוז ת"א בדבר הכוונה להגיש נגדם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום הליכים.