דובר צה"ל הודיע הלילה (בין ראשון לשני) בהמשך לדיווח אודות חשד לאירוע חטיפה במרחב חטיבת שומרון, כי לאחר סריקות של כוחות רבים במרחב, נשלל החשד לאירוע חטיפה.

זאת לאחר שהתקבל דיווח טלפוני למוקד הביטחון באזור בנוגע לאירוע, לאחר שאזרח שזיהה רכב בעל לוחית זיהוי פלסטינית, וכשנפתח החלון במושב האחורי שמע אישה צועקת בעברית "הצילו". האזרח התקשר מיד אל כוחות הביטחון. "מניסיון עבר לא מקלים באירועים מסוג זה וכלל הכוחות הוקפצו לזירה על מנת לשלול אירוע חטיפה", צוין.

נתניהו תקף: "לא מעניינת אותי העמדה של משרד הביטחון" | דיווח

כוחות צה"ל בצומת תפוח (צילום :נדב גולדשטיין/TPS)

מחסומים וכוחות צה''ל בין מעלה אפרים למגדלים שבשומרון (צילום: איילת שליסל/TPS)
מחסומים וכוחות צה''ל בין מעלה אפרים למגדלים שבשומרון (צילום: איילת שליסל/TPS)

ככל הנראה הרכב החשוד בחטיפה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
ככל הנראה הרכב החשוד בחטיפה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

הכוחות יצאו במרדף אחר הרכב החשוד, ועצרו רכב דומה ביצהר. הם ביצעו לעברו נוהל מעצר חשוד הכולל ירי, ויושבי הרכב נעצרו. עם זאת, הודגש: האירוע התבסס על עדות שמיעה, ולא היו אינדיקציות נוספות והחשד לא אומת. עם זאת, בצה"ל לא הסתכנו ובחנו לעומק.

עם קבלת הדיווח הוקפצו כוחות רבים לנקודה, חוסמו צירים וביצעו סריקות במרחב. הוצבו מחסומים בין מעלה אפרים למגדלים.

החשד לאירוע התרחש לאחר שבמוקד קיבלו דיווח ראשוני על רכב שהגיע לצומת תפוח מכיוון דרום, פנה לכיוון מגדלים, ומתוך הרכב במושב מאחורי הנהג בחורה פתחה את הדלת וצרחה "הצילו". כוח צבאי החל במרדף רגלי אחר הרכב. התבצעו חסימות בצומת אלון ובגזרת בנימין/בקעה. לפי הדיווח, תיאור הרכב פרייבט בצבע כסוף כהה.

במערכת הביטחון לא התקבל אימות לחטיפה למעט הדיווח מהמוקד. יחד עם זאת, כוחות צה״ל בשטח, ואנשי המודיעין והמפקדים הבכירים התייחסו לאירוע ברצינות וחוסמים צירים במרחב.

מטה החירום של המועצה האזורית שומרון הופעל. ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן נמצא בקשר רציף עם מחט שומרון, אגף הביטחון במועצה, וגורמים במערכת הביטחון.

טרם הבירור מה ארע, כתבה ח"כ לימור סון הר מלך: "‏כבר חצי שעה אנחנו בתוך אירוע שעלול להיות אירוע חמור ביותר, הפרטים אמנם עדיין בבדיקה אבל איך ייתכן שבמשך כל כך הרבה זמן לא מצליחים למצוא קצה חוט של רכב שנוסע בכבישים ראשיים בשומרון? המציאות ההזויה הזאת מתאפשרת בגלל מדיניות מפקירה של פיקוד מרכז המעדיפה את חופש התנועה של האויב על פני ביטחון אזרחינו. הסרת המחסומים ביהודה ושומרון מסכנת את הביטחון של כולנו!".

עוד הוסיפה: "וזה עוד מבלי להתייחס לכמות המחבלים שרצחו בחודשים האחרונים וחמקו בחזרה לתוך הכפרים מבלי להיתפס. חיי אזרחינו קודמים לחופש התנועה של האויב."