שלושה שבועות אחרי הפיגוע הרצחני בחולון ועשרה ימים אחרי פיצוץ מטען רב עוצמה בשל כשל טכני שגרם למותו של המחבל בשכונת התקווה בתל אביב, שניהם על ידי פלסטינים שוהים בלתי חוקיים (שב"חים), שחדרו לתחומי המדינה והגיעו עד לתל אביב הגדולה, מעסיקה תופעת השב"חים בשבועות האחרונים את שוטרי מחוז תל אביב הן בפאן החקירתי של אותם אירועים לאומניים והן בתחום הפלילי, כל זאת במסגרת יעד משימתי שהנחה מפקד המחוז ניצב פרץ עמר.

גורם בכיר במשטרה חושף לראשונה בפני "מעריב" כי מראשית חודש אוגוסט ועד הבוקר (רביעי) נעצרו על ידי שוטרי המחוז ברחבי המחוז, לרבות בבת ים, חולון, רמת גן, בני ברק, הרצליה והסביבה כ-980 שב"חים, מספר מטורף לכל הדעות שחושף את הקלות הבלתי נסבלת של הכניסה לתחומי מדינת ישראל, בשל פרצות בגדר, סייענים, מסיעים, מעסיקים, זיוף ושימוש באשרות שהייה ועבודה מזויפים. 

פינוקיו הלבנוני: נסראללה מותש והוא מתחיל לבצע טעויות שלא עשה עד כה | אבירם בלאיש
אחרי שהבטיחו תגובה לישראל: אלו היעדים האסטרטגיים שנמצאים על הכוונת של החות'ים

נבהיר כי רק אתמול נעצרו במסגרת פעילות משטרתית ממוקדת של שוטרי יס"מ תל אביב ויחידת הכלבנים 43 שב"חים, תושבי שטחים ללא אישורי שהייה או עבודה בישראל. כל השב"חים נעצרו באתרי בנייה ועבודות שיפוצים ברחבי תל אביב. 

הפיגוע וסיכול הפיגוע הגבירו את נוכחות המשטרה במחוז תל אביב באופן משמעותי וגם התוצאות בהתאם שכן בחודש יולי השנה נעצרו על ידי שוטרי מחוז תל אביב 611 שב"חים במהלך כל החודש, כך שהנתונים המתייחסים לחודש אוגוסט שלושה ימים לפני סיום החודש מצביעים על עלייה של למעלה מ-50 אחוזים בתפיסה ומעצרים של שב"חים.

שב''חים על סולם (צילום: צילום מסך רשתות ערביות)
שב''חים על סולם (צילום: צילום מסך רשתות ערביות)

במשטרה מבהירים לא אחת כי מאז 7 באוקטובר 2023 עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" ואחרי תקופת הסגר ההרמטי ובעיקר אחרי ההקלות שאושרו במהלך חודש ינואר השנה - תופעת השב"חים מעסיקה את המשטרה ביתר שאת שכן, מדובר בפלסטינים תושבי שטחים שחלקם, גם אם המצומצם, קשורים לעבירות פליליות בעיקר בתחום עבירות הרכוש וגניבת הרכב במקרה הפחות גרוע, ובמקרה הגרוע מכל מעורבים בעבירות פח"ע במסגרת פעילויות טרור ופיגועים חבלניים.