נמנע אסון? אתמול (חמישי) נערך אירוע מסכם של פסטיבל בירה ובשר בפתח תקווה, בו נכחו כ-14 אלף איש, שצפו בהופעה של הזמר אביב גפן. במהלך ביקורות שערכה המשטרה במקום, התברר כי מתוך 20 עובדי הניקיון בפסטיבל 17 היו שוהים בלתי חוקיים שהובאו על ידי קבלן. העובדים לבשו סרבלים כתומים של עובדי ניקיון והתערו בקהל הרב בפסטיבל.

משטרת פתח תקווה עצרה את השב"חים ואת מעסיקיהם. גורמים בעירייה רואים את האירוע בחומרה רבה. תושבים שהדברים נודעו להם אמרו כי מדובר בסכנה ובמזל לא התרחש אירוע ביטחוני.

נציין כי מדובר באירוע חד פעמי, אירוע שבו יותר קשה לבדוק את האישורים של עובדי הקבלן, ולכן האחריות מוטלת על הקבלן.

התפשטות השב"חים היא סכנה שכולנו עלולים לשלם עליה ביוקר | דעה

תגובת העירייה: "עיריית פתח תקווה הזמינה שירותי ספק ניקיון שהיה צריך לעמוד בכל הכללים והנהלים שנדרשו ממנו ועליהם התחייב. במידה ואכן הייתה חריגה מהנהלים ואי עמידה בסעיפי החוזה העירייה רואה זאת בחומרה רבה ותטפל בנושא בכל הכלים שיעמדו לרשותה".

כזכור, בהמשך לפרסום הידיעה ב"מעריב" אודות מעצרי השוהים הבלתי חוקיים (שב"חים) בתל אביב במהלך חודש אוגוסט בלבד, נודע ל"מעריב" כי בסך הכל ברחבי המדינה, נעצרו על ידי המשטרה קרוב ל–4,000 מהם. רבים מהם, משוחררים על ידי המשטרה בחזרה לשטחי הרשות, וזאת בהיעדר עבר פלילי או ביטחוני, או בשל נסיבות מעצרם. כדי לדייק, נציין כי במהלך 28 הימים שחלפו מאז תחילת חודש אוגוסט, נעצרו על ידי המשטרה 3,978 שב"חים, 2,500 מהם על ידי לוחמי מג"ב.

מדובר לכאורה בלמעלה מ–30,000 שב"חים שנתפסו על ידי משטרת ישראל. אך זאת מול עשרות אלפים אחרים שהצליחו לחדור לשטחי המדינה ולא נעצרו. לאור זאת, כעת הם מסתובבים בישראל בתוך בתי עסק, אתרי בנייה, מוסדות שיקום, עבודות מזדמנות או בעסקים אחרים. בחלק מהמקרים בעלי העסק מודעים לכך, ובאחרים לא.