יו"ר לשכת עורכי הדין עמית בכר שלח הערב (שישי) לשר המשפטים יריב לוין הצעת הפשרה. הוא אומר שישנן רק ארבע נשים בהרכב בית המשפט העליון, מתוך 15. הוא מציע את ליאת בן ארי להתמנות לשיפוט (התובעת במשפטי נתניהו).

כזכור, על רקע העימות בין שר המשפטים לבכירי מערכת המשפט בעניין בחירת נשיא בית משפט עליון חדש, חבר הכנסת דן אילוז (הליכוד) אמר בראיון למעריב שהשר יריב לוין צריך לכבד את החלטות בג"ץ: "המדינה נמצאת בעת מלחמה ואנחנו לא צריכים להגיע לעימותים מיותרים, ולכן כן הייתי מצפה ששר המשפטים יריב לוין יקיים את פסיקת בג"ץ. אבל שוב, בוועדה יש ללוין את כל הסמכות. זה לא אומר שהתוצאה מוכנה מראש, כפי שחלק רוצים".

לאחר התפרצותו על נתניהו בקבינט: גלנט חשף מה הוביל לכך | דיווח
דקות לאחר ההתרעה החריגה: אזעקות רבות נשמעות בצפון

עם זאת הוא מוסיף שהוא תומך עקרונית בהצעה של שר המשפטים: "יריב לוין הביא פשרה כי הוא כן רוצה להגיע לפתרון. ההתנהגות כרגע של מערכת המשפט שהיא דוחה כל הצעת פשרה, למרות ששיטת "הסניוריטי" היא לא חובה על פי החוק אלא רק נוהג. להפך, החוק אומר שהוועדה בוחרת. הפשרה היא מאוד סבירה בעיניי".

אילוז הוא חבר ועדת חוץ וביטחון מטעם הליכוד, ואחרי אירועי השבוע מול חיזבאללה הוא מבהיר שלמרות ההצלחה בסיכול המתקפה, ישראל חייבת ליזום עימות נרחב בלבנון: "אמנם יש פה הישג טקטי חשוב, אבל הביקורת נכונה כי אין פה שינוי טקטוני כי לא החזרנו את הביטחון לתושבי הצפון. חיזבאללה ממשיך לתקוף והתמונה האסטרטגית לא השתנתה. צריך הרבה יותר יוזמה והתקפיות. אמרנו כל הזמן שנדחה את הטיפול בצפון בתור הזירה המרכזית ככל שצריך בגלל הלחימה העצימה בדרום, אבל התאריך הגיע. מי שחושב שנוכל לסיים את המערכה בצפון ללא עימות משמעותי - טומן את ראשו בחול."

מחאת משפחות חטופים (צילום: דנור אהרון)

לגבי השאלה האם הממשלה לא נכשלה בכך שתחילת שנת הלימודים מתחילה שבוע הבא ותושבי הצפון עדיין מפונים, משיב ח"כ אילוז: "כישלון זו מילה בעייתית. זו מלחמה מורכבת ואי אפשר לצפות לתכנית לפי בקשתך. בגלל המלחמה בדרום הכל קורה יותר לאט, בגלל שהפעילות שם הייתה ארוכה ממה שתוכנן, בייחוד העיכוב ברפיח, לחץ בינלאומי וההמתנה לעסקת חטופים אפשרית. זה שתושבי הצפון לא יחזרו לפני האחד בספטמבר זה עובדה - האם זה כישלון? זו מילה גבוהה. המסקנה שהיו צריכים להגיע אליה מזמן, היא שחייבים עימות משמעותי מול חיזבאללה, שייקח ממנו יכולות ויחזיר את הביטחון לצפון".