שלוש נשים נרצחו השבוע בחברה הערבית: סועא אבו גלי אבו זייד, בת ה-26 מרמלה, נורתה אתמול (שישי) אחר הצהריים בעת שפסעה לעבר רכבה במגרש החנייה הקטן ברחוב מסדה ברמלה. היא פונתה על ידי צוות של מד"א לבית החולים אסף הרופא כשמצבה אנוש ותחת ניסיונות להציל את חייה. הצוות הרפואי של בית החולים נאלץ לקבוע את מותה. מדובר בקורבן ה-146 של בחברה הערבית מאז תחילת שנת 2024. 

כוחות משטרה גדולים שהגיעו לזירה פתחו בחקירה לבירור נסיבות הרצח שהרקע שלו הוא פלילי. כלל הנסיבות נחקרות. במשטרה מעריכים כי אבו זייד, עשתה דרכה לכיוון רכבה ככל הנראה כשהאלמוני הגיח מולה ופתח לעברה בירי. השכנים סיפרו למשטרה כי חמש יריות הפרו את השקט באזור ואת מקומו תפסו פחד וחרדה.

מד"א בזירת האירוע ברמלה (צילום :דוברות מד"א)

חוקרי זירה אספו ממצאים וראיות לרבות פורנזיות, איתרו תרמילי הנשק ממנו נורתה אבו זייד בראשה מטווח קצר, פירקו מצלמות אבטחה באזור והחלו בגביית עדויות מאזרחים המתגוררים במקבץ הבניינים שמקיף את מגרש החנייה הקטן כאמור. בנוסף נפתחו סריקות נרחבות בניסיון להתחקות אחר חשוד במעשה שנמלט מהזירה.

חובש רפואת חירום במד"א, שמעון פארג', סיפר: "ראינו בחניון רכבים בין המכוניות צעירה בשנות העשרים מחוסרת הכרה עם פציעות חודרות. היא הייתה ללא נשימה וללא דופק, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה תוך פעולות החייאה לבית החולים כשמצבה אנוש".

כאמור אבו זייד היא האישה השלישית שנרצחה השבוע במגזר הערבי וזאת אחרי שיממה קודם לכן נרצחה ביריות אסאלה פאכורי בת ה-29 מנצרת שהייתה בדרכה לרופא שיניים, בזמן שרעולי פנים הגיחו מולה ופתחו בירי שגרם למותה, ככל הנראה בשל העובדה שאחיה חבאש פאכורי, המרצה עונש מאסר בכלא, מקורב לראש ארגון הפשיעה מהצפון סמיר בכרי. 

עוד קודם לכן בשני האחרון אותרה ללא רוח חיים גופתה של מנאל אלטורי בת ה-27, שלפי החשד נדקרה למוות על ידי בעלה בביתם ברהט. עוד עלה כי רק שבועיים נישאה אלטורי ולפי מקורבים בעלה לא הסתפק בדקירתה אלא גם ערף את ראשה.