מפקד מחוז צפון ניצב שוקי תחאוכה הודיע היום (שלישי) למפכ"ל המשטרה, רב ניצב דני לוי, על כוונתו לפרוש ממשטרת ישראל בתום שירות ממושך וארוך שנים במשטרה. ניצב תחאוכה (56) נשוי ואב לשניים, תושב כפר כמא משרת בגופי הביטחון מזה כ-35 שנים.

בונה את שדרת הפיקוד: החל סבב הפגישות של מפכ"ל המשטרה הנכנס עם הניצבים במשטרה

ניצב תחאוכה התגייס למשטרת ישראל בשנת 1989 לאחר שירות בצה"ל ובמהלך שירותו מילא שורה של תפקידי פיקוד בכירים בארגון. בין תפקידיו הבולטים שמילא לאורך שירותו במשטרת ישראל.

במשטרת ישראל אומרים כי מדובר בקצין מוערך מאד ואחד ממפקדי השטח המובילים במשטרה. מילא שורה ארוכה של תפקידי פיקוד מובילים ומורכבים. בתפקידו כמפקד יחידת המסתערבים, הוביל את לוחמיו למבצעים מורכבים ונועזים. בתפקידו כמפקד מרחב עוטף ירושלים, המרחב המגן על ירושלים, נלחם וסיכל פעולות טרור.

בהמשך עבר למשטרה הכחולה, הקים מחדש את מרחב העמקים, התקדם לדרגת תת ניצב, ולאחר שלוש שנים מונה לסגן מפקד מחוז חוף, לאחריו סגן מפקד מחוז צפון. לפני שנתיים התקדם לדרגת ניצב טמונה לפקד על המחוז הצפוני. הינו בעל גישה קשוחה נגד ארגוני הפשיעה והצליח בשנתיים האחרונות לפגוע בכנופיות ובארגוני הפשיעה.

במהלך מלחמת חרבות ברזל, שידרג את יכולות ומוכנות המחוז הצפוני לחירום וחיזק את שיתוף הפעולה עם צהל וארגוני הביטחון. המחוז גילה אפס סובלנות לגילויי הסתה נגד המדינה ובתקופה האחרונה נעצרו עשרות מסיתים ופעילי טרור.

מפכ״ל המשטרה כיבד את בקשתו של הקצין, איחל לו בהצלחה בהמשך הדרך והודה לו על תרומתו רבת השנים לביטחון מדינת ישראל. השניים סיכמו כי ניצב שוקי תחאוכה יפרוש בתאריך 01/10/24.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר: "״אני מודה למפקד מחוז צפון, ניצב שוקי תחאוכה, על עשרות שנות עשייה למען המדינה ותושבי הצפון בפרט. תחאוכה הוביל את מחוז צפון במשטרה באופן נחוש ומקצועי. זכיתי להכיר אותו לא רק כקצין משטרה מצוין, אלא גם כאדם נפלא.  תודה שוקי״.

פרישתו של תחאוכה מצטרפת לשורה של פרישות בקרב בכירי משטרת ישראל מתחילת כהונתו של השר לביטחון לאומרי איתמר בן גביר, בהם ראש אח"מ יגאל בן שלום, מפקד מחוז תל אביב עמי אשד, הפרויקטור של המגזר יורם סופר, ראש אגף משאבי אנוש (אמ"ש) בועז גולדברג, מפקד מחוז ש"י עוזי לוי, מפקד יחידת להב 433 ניצב מוטי לוי, מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן וראש אגף המבצעים סיגל בר צבי.