קרוב לחודש לאחר המתקפה האלימה על נשים בדואיות מרהט ובנותיהן בשומרון, במסגרתה יידו עליהן אבנים ורכבן הוצת בעודן מגוננות על פעוטה, פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (שלישי) לבית המשפט המחוזי מרכז כתבי אישום כנגד דוד חסדאי ויעקב גואלמן, תושבי היישוב גבעת רונן. חסדאי וגואלמן מואשמים כי ביצעו את המעשים מתוך מניע גזעני, כאשר חסדאי נאשם כי מעשיו בוצעו גם בנסיבות מעשה טרור. עדנאן אלג'עאר, אביהן של בנות המשפחה שהותקפו, התייחס הערב (שלישי) להחלטה להגיש כתבי אישום חמורים נגד שני תושבי השומרון שהואשמו בלינץ' בשיחה עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM.

"אני מברך על זה, אבל צריך מאמץ מהשב"כ ומהמשטרה כי הם היו הרבה יותר. מה שנעשה שם היה לינץ', ובלינץ' משתתפים המונים. איפה הם?"', תהה אביהן של המותקפות.

משטרת ישראל בסחרור: גל העזיבות נמשך עם פרישתו של ניצב נוסף
לראשונה: משפחות נפגעי ה"נובה" וה"פסיידאק" יהיו זכאיות לתמיכה נפשית

"אלה לא כל האחראים. השתתפו במעשה הזה המונים, הרבה, הרבה אנשים היו שם. הבנות אומרות שהיו 20-15 איש שם. הרי אלה שנתפסו מכירים את החבורה הזו", הוסיף. "צריך לעשות עוד מאמץ, ולהביא עוד אנשים. אני מברך על זה ומודה למשטרה ולשב"כ ולמי שהביא את התוצאה, אבל בעיניי זה לא מספיק".

בהמשך התייחס למצבן של בנותיו: "הן במצב לא בסדר, שלא ידברו על הפן האנושי. הייתה שם פעוטה בת שנתיים וחצי שלוש. היא משחזרת את מה שקרה, היא עושה את זה דרך כל מיני תנועות".