ראש חטיבת המודיעין תת ניצב דרור אסרף הודיע הבוקר (רביעי) למפכ"ל המשטרה רב ניצב דני לוי על כוונתו לפרוש ממשטרת ישראל בתום שירות של כ-35 שנים במשטרה.

תת ניצב דרור אסרף נשוי ואב לשלושה, תושב גבעון החדשה משרת בגופי הביטחון מזה כ-35 שנים. תת ניצב אסרף התגייס למשטרת ישראל בשנת 1990 לאחר שירות בצה"ל ומילא שורה של תפקידים בכירים בתחום המודיעין והחקירות ועוד קודם בשורה של תפקידים במחוז ירושלים במשך 15 שנים, בתפקידי לחימה בפח״ע ובפשיעה החמורה.

טלטלה בשידור: ח"כ ביסמוט במסר ברור למחאה - "לא ניתן לחזית הזו להתפתח"
"נתניהו מבין שהוא בסוף דרכו": התרחיש הקלוש שעליו נשען ראש הממשלה

בין תפקידיו הבולטים שמילא לאורך שירותו במשטרת ישראל: רח״ט מודיעין, ר׳ מת״מ, מ״מ ראש יחבא״ל, נציג משטרת ישראל במספר מדינות בחו״ל, מפקד יחידת לביא. המפכ״ל כיבד את בקשתו של הקצין, איחל לו בהצלחה בהמשך הדרך והודה לו על תרומתו רבת השנים לביטחון מדינת ישראל. השניים סיכמו כי תנ״צ אסרף ייצא לחופשת פרישה במהלך חודש דצמבר הקרוב.

כבר לפני מספר חודשים ביקש מפכ"ל המשטרה היוצא הרב ניצב בדימוס קובי שבתאי למנות את תת ניצב דרור אסרף לתפקיד ראש יחידת העילית של המשטרה להב 433, בקשה שנדחתה על הסף על ידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

עתה השבוע לאחר סבב הפגישות שקיים המפכ"ל הנכנס רב ניצב דני לוי, עם ניצבים ותתי ניצבים במשטרה החליטו כבר שניים הבכירים לפרוש מהשירות. מדובר בתת ניצב דרור אסרף, שהבין שלא יזכה לתפקיד משמעותי אחרי שכיהן כראש חטיבת המודיעין של המשטרה. כזכור, מפקד מחוז צפון ניצב שוקי תחאוכה הודיע אתמול ללוי, על כוונתו לפרוש ממשטרת ישראל בתום שירות ממושך וארוך שנים במשטרה. ניצב תחאוכה (56) נשוי ואב לשניים, תושב כפר כמא משרת בגופי הביטחון מזה כ-35 שנים.

במשטרת ישראל אומרים כי מדובר בקצין מוערך מאד ואחד ממפקדי השטח המובילים במשטרה. מילא שורה ארוכה של תפקידי פיקוד מובילים ומורכבים. בתפקידו כמפקד יחידת המסתערבים, הוביל את לוחמיו למבצעים מורכבים ונועזים. בתפקידו כמפקד מרחב עוטף ירושלים, המרחב המגן על ירושלים, נלחם וסיכל פעולות טרור.

בהמשך עבר למשטרה הכחולה, הקים מחדש את מרחב העמקים, התקדם לדרגת תת ניצב, ולאחר שלוש שנים מונה לסגן מפקד מחוז חוף, לאחריו סגן מפקד מחוז צפון. לפני שנתיים התקדם לדרגת ניצב טמונה לפקד על המחוז הצפוני. הינו בעל גישה קשוחה נגד ארגוני הפשיעה והצליח בשנתיים האחרונות לפגוע בכנופיות ובארגוני הפשיעה.

הפגנה לשחרור חטופים 3.9.24 (צילום :ליעם אדיב)