עמית סגל פרסם אתמול בחדשות 12 רעידת אדמה משפטית - הקלטות סודיות של שיחות בין היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט ויו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה. הבוקר (חמישי) התבטא ברק סרי ב-103FM בעניין.

"שיחה לא טובה למנדלבליט, אבל מאותו הרגע אני רואה גל ברשתות של כל תומכי נתניהו שומרים: 'הנה ההוכחה שצריך לבטל את משפט נתניהו. מנדלבליט היה הפרקליט הצבאי הראשי, ואז הוא הלך להיות המזכיר של נתניהו. היחסים ביניהם היו מעולים. הוא עבר תקופה קשה, והוא טען שנעשה לו עוול קשה בנוגע לפרשת הר-פז. הוא מחה על העוול שגרמו לו, וישב שעות עם נתניהו לבכות על מר גורלו להתלונן שזה לא פייר, שהתייחסו אליו מאוד לא יפה. נוצרו שם יחסים כמו כמעט בכל לשכה, בין נתניהו למזכיר הממשלה. ואז החליט נתניהו שהוא רוצה שמנדלבליט, בלי צינון, יהיה היועמ"ש", אמר סרי.

"אנשים הרימו גבה. הוא אמור להתמנות מישהו עם ריחוק. אהוד ברק היה אז שר הביטחון. הוא אמר לנתניהו: אתה עושה טעות גדולה עם מנדלבליט. אני מכיר אותו, אל תיקח אותו. זו טעות גדולה. ברק ידע שהוא רוצה אותו כיועמ"ש כדי שישמור עליו. שיהיה מישהו מקורב בעמדה אסטרטגית. נתניהו לא אבה לשמוע את ברק והיה נעול עליו 100%. לקח אותו, דחף למינויו ועשה הכול למנות אותו", הוסיף.

"בסוף הוא רצה את גיא רוטקופף. בקרוב יתפרסמו קלטות שבהן אילת שקד ואפי נווה מדברים, ואז נווה מסביר למה נתניהו לא רוצה את מנדלבליט.  הוא חשש שמנדלבליט בגלל ניגוד העניינים לא יסגור את תיק המעונות של שרה, ולכן הוא מעדיף את גיא רוטקופף על פניו. מה לך כי תלין, נתניהו? זה מינוי שלך. עשית הכול כדי שהוא ישמור עליך. לבוא היום ולהגיד שזה נגד נתניהו, זו בדיחת הבדיחות", סיים סרי את דבריו.