המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים שימנו מאות שוטרים לקראת המחאה המתוכננת במוצאי שבת הקרובה בקפלן בתל אביב.

זאת נוכח העובדה שגורמי המשטרה במחוז תל אביב טוענים כי מזהים כי בימים האחרונים מתעוררת עצימות של מחאות המגיעה לכדי "הסלמה בעקבות מליטנטיות מצד קובץ מפרי סדר שנוהגים באלימות ולא מהססים לפגוע גם בשוטרים לרוב מתחת לעיני המצלמות", כך אומר למעריב גורם בכיר במחוז תל אביב במשטרה שמדגיש: "אנחנו מזהים את הקומץ הבעייתי, בהחלט לא את כל המפגינים שמרביתם מגיעים לפרוק את כאבם, להביע הזדהות ובעיקר לממש את זכותם למחות. 

מעצר מפגין בחסימת איילון, הפגנת משפחות החטופים (צילום: תומר ניוברג, פלאש 90)
מעצר מפגין בחסימת איילון, הפגנת משפחות החטופים (צילום: תומר ניוברג, פלאש 90)

"אנחנו נמשיך להכיל את אותם מפגינים ונשמור על ביטחונם, ואולם במקביל נגלה אפס סובלנות כלפי מפרי חוק וסדר שלא ישמעו להוראות שוטרים וינסו לממש את זממם מבעוד מועד במטרה להוביל להסלמת המחאות וליצירת פרובוקציות שיצולמו על ידם במתכוון. אנחנו ערים למתכונת המחאה וביחד עם זאת אנחנו מבינים כי בסופו של יום אנחנו נשארים להתעסק עם פורעי חוק שבאופן מובהק מגיעים להתחכך עם שוטרים ולהפר את הסדר".

אבוקות, מדורות ורימוני הלם: מאות אלפים הפגינו לשחרור החטופים
חזרנו ל-6.10: הציבור הישראלי חצוי לחלוטין בשאלת התמיכה בהפגנות

אותו גורם טען בשיחה עם מעריב: "אנחנו עושים הפרדה חד משמעית בין משפחות חטופים ומוחים נורמטיביים לבין מפרי חוק אלימים ופורעי חוק. יודעים שהם מגיעים במטרה מדויקת לחסום כבישים, להבעיר מדורות, לרסס גז, לירות זיקוקים וכל זאת במטרה להסלים את האירוע. 

\'\'הפרדה חד משמעית\'\'. נטלי צנגאוקר נרמסה על ידי פרש משטרתי (צילום: ג'רמי פורטנוי)
\'\'הפרדה חד משמעית\'\'. נטלי צנגאוקר נרמסה על ידי פרש משטרתי (צילום: ג'רמי פורטנוי)

"לא נאפשר להם את ההתנהגות הזאת בשום צורה. צריך לזכור שהשוטרים בשטח סופגים אלימות קשה מהם גם בחיכוך איתם, הם מכים שוטרים מתחת לעין המצלמות. לא תהיה הכלה של אלימות מכל סוג שהוא. המשטרה תהיה באפס סובלנות ועם הרבה כוחות וזה אומר בהחלט  גם שימוש עם רימוני הלם, מכת"זיות, בואש ועוד. המטרה לאפשר את המחאה אבל בשום צורה לא ניתן לקומץ המתריס שמחליט להפר את הסדר לעשות במקום כעולה על רוחו".