עמית סגל פרסם אתמול בחדשות 12 רעידת אדמה משפטית - הקלטות סודיות של שיחות בין היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט ויו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה. 

פרופ' דניאל פרידמן, שר המשפטים לשעבר, שוחח היום (חמישי) עם רוני בר און ונועם אדרי ב-103fm והתייחס לסערה. לדבריו, "ההקלטות באמת מזעזעות. יש כאן חשד לעבירות, אבל אני לא הופתעתי. כל הרעיון שיש כאן קבוצה של משפטנים שהיא טהורה ונקייה ואין להם שום אינטרסים והם תמיד פועלים באופן ניטרלי ואובייקטיבי - הדבר הזה כבר הרבה מאוד זמן לא נכון, מתברר שכמו שלפוליטיקאים יש אינטרסים אז יש גם אינטרסים במערכת המשפט, זה דבר שמתברר פעם אחר פעם. יש כאן חשד לעבירות אבל אני מעריך שאם בכלל תהיה חקירה - היא תמוסמס לחלוטין".

רוטמן ל"מעריב": "ההקלטות הוכיחו ששופטי העליון פועלים משיקולים זרים"
ברק סרי חשף בשידור: אלו ההקלטות הבאות של אפי נוה שירעידו את המדינה

עוד הוסיף: "איך החקירה בסוף תמוסמס? הפער בין המשפט בתיאוריה לבין המשפט במציאות. יש אי התאמה בין המשפט כפי שהוא כתוב בספר החוקים לבין המציאות. והמציאות היא שאת המשפט מפעילים אנשים והכוח שנתון בידיהם הוא כוח אדיר. למעשה הכוח של המדינה שהוא הכוח הכי חזק שיש לה כנגד האחרים זה המשפט הפלילי, והכוח הזה נתון בידי הפרקליטות והיועץ המשפטי, והם מפעילים אותו בצורה שעלולה להיות מושפעת מהשיקולים שלהם".

האם יש חשש שההחלטה של מנדלבליט להעמיד ראש ממשלה לישראל לדין הייתה לכאורה נגועה בשיקולים זרים?

"שיקולים מסוג כזה או אחר משפיעה על המציאות המשפטית. בהחלט יש חשש ששיקולי הפרקליטות לא תמיד יהיו שיקולים ענייניים. מנדלבליט היה נתון ללחצים של הפרקליטות בגלל נסיבות שהיו כרוכות חקירה נגדו", השיב.

עריכה: אליעזר בן יהודה, 103FM