צעירה בשנות ה-20 לחייה נעצרה אתמול (שישי) בחוף גאולה בתל אביב בחשד לתקיפת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לאחר שעל פי החשד השליכה לעברו חופן חול. השר יצא מהאירוע ללא פגע, ולפי דיווחים, החול כלל לא פגע בו. למרות זאת, בית המשפט קבע אמש כי החשודה תישאר במעצר.

שרון גולדנברג, אמה של העצורה, שיתפה הבוקר: "נועה עדיין עצורה על גרגר חול. לא ידוע איך עברה את הלילה ומה מצבה. תודה לרבים שהתקשרו ופעלו לסייע ולתמוך על מנת לבדוק איפה נועה ולוודא כי תקבל השגחה רפואית מתאימה והגיעו לנווה תרצה ולתחנת המשטרה בסבידור. אנשים מופלאים שהתגייסו בליל שבת כדי לשמור על שארית הדמוקרטיה, על השפיות ועל האנושיות. זה הכל חוץ ממובן מאליו. ריגשתם ותמכתם".

איתמר בן גביר בחוף הים בתל אביב לפני שהותקף (צילום: צילום מסך,צילום מסך לפי סעיף 27א)
איתמר בן גביר בחוף הים בתל אביב לפני שהותקף (צילום: צילום מסך,צילום מסך לפי סעיף 27א)

חברת הכנסת נעמה לזימי, שמלווה מקרוב את ההפגנות לשחרור החטופים, ואת מערך המעצרים בפרט, כתבה הבוקר: "אין אזרח בישראל שלא צריך להיות מודאג ממה שקרה אתמול עם מעצרה של נ'. מרגע שהגענו לכלא נוה תרצה נמסר לנו שהיא הועברה משם כי הטפסים לא היו טובים. הסבר תמוה.

"שאלתי האם יחזירו אותה לשם כדי שנדע אם להישאר וטענו שלא. בכל זאת נשארנו וכבוד ענק לפעילים שהגיעו ונשארו למרות אי הוודאות. אך מהשקר הזה התחילה מסכת שקרים בת כמה שעות על מקום המצאה של צעירה ללא כל רקע פלילי או מסוכנות לציבור שמצויה עם מחלה כרונית", הוסיפה. "שיקרו והמציאו סיפורים לנו חברי הכנסת, לעיתונאים, לעורך הדין שלה, להוריה ולכל מי שניסה לברר את מקום הימצאה.

נעמה לזימי בהפגנה, ארכיון (צילום: דוברות חה''כ נעמה לזימי)
נעמה לזימי בהפגנה, ארכיון (צילום: דוברות חה''כ נעמה לזימי)

"לא משנה מה אתם חושבים על האירוע - אישה צעירה בישראל פשוט נעלמה בחסות של שקרים מצד המשטרה. הגוף שאמון על אכיפת החוק והסדר הציבורי. זה נורא. ואסור שנשתוק. בן גביר גומר את המערכת הזאת ומכניס אליה נורמות מסוכנות ואנטי דמוקרטיות ואין כל אפשרות להצדיק או להכיל את זה".

השר בן גביר כתב בחשבון ה-X שלו לאחר האירוע: "הגעתי היום לכמה שעות עם משפחתי לחוף הים בתל אביב, והתקבלתי בידי הרוחצים בחוף באהדה רבה. קומץ קטן של מפגיני שמאל בחוף החלו לצעוק לעברי ולקרוא לי לעזוב את המקום. זכותם, זהו חופש הביטוי, אבל החוף לא שייך לאבא שלהם. לצד זאת, מודה למשטרה ולמאבטחים שפעלו בנחישות למעצר אישה שזרקה חופן חול לעברי ועבר ילדיי הקטנים. אלימות היא קו אדום״.

עו"ד ניר אלפסה המייצג את החשודה בזריקת החול על בן גביר בחוף: "היא מכחישה את החשדות נגדה. היא רחצה בים ושיחקה בחול בזמן שהשר סייר, ואפילו לא השתתפה בקריאות של מתרחצים אחרים כנגד השר. מעצרה מוכיח שוב כי המשטרה עוצרת בקלות אזרחים שומרי חוק במקום להילחם כנגד פושעים. כל המעצר מהווה מהומה רבה על מאומה".

המשטרה מסרה בשעות הצהריים תגובה לביקורות: "בעקבות מעצרה של החשודה בתקיפת השר בן גביר, החל משעות הלילה אנו עדים למסע הכפשות בוטה נגד המשטרה ושוטריה, הכולל פרסומים החוטאים לאמת ולעובדות, מצד גורמים אינטרסנטים המנסים לייצר תמונה מעוותת של המציאות ולפגוע בעבודת המשטרה. יש להצר על אמירתה של חברת הכנסת לזימי שבחרה להציג את התנהלות המשטרה כמאפיוזית. מצופה כי הפרסומים המכפישים והבלתי ראויים, לרבות מצד נבחרי ציבור יצמדו לעובדות".

התמונה והסרטון בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]