כמעט 12 שעות לאחר שנשלחה למעצר בית בן 48 שעות בתנאים מגבילים, זומנה היום (ראשון) נועה גולדנברג, הצעירה בת ה-27 שנחשדת בהשלכת בוץ לעברו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לתחנת המשטרה לב תל אביב לצורך השלמת חקירה. בסיום החקירה קיבלה גולדנברג זימון לדיון בבית המשפט שיתקיים ביום שני בשעות הצהריים.

כאמור, במוצאי שבת התייצבה נציגת המשטרה, רס"ר שרית פוסלניץ, בדיון בפני השופט הבכיר מנחם מריו קליין מבית משפט השלום בתל אביב. היא ביקשה להאריך את מעצרה של החשודה ביממה נוספת על מנת לאפשר למשטרה להשלים את החקירה, בהיעדר חשש לשיבוש חקירה, בטענה שמדובר במי שתקפה עובד ציבור והפריעה לשוטר במילוי תפקידו.

במהלך הדיון השיבה נציגת המשטרה לשאלותיו של עו"ד ניר אלפסה, המייצג את החשודה, וטענה כי מאבטח של השר זיהה בוודאות את החשודה כמי שהשליכה את הבוץ לעברו. עוד ציינה כי חוסר שיתוף פעולה מצד החשודה מעכב את החקירה.

השופט קליין החליט לשלוח את החשודה לחלופת מעצר בתנאי מעצר בית, תוך שהוא מציין: "לא שוכנעתי שיש לעצור את החשודה בגין חשש לשיבוש חקירה או מתוך חשש למסוכנות. אני בדעה שהחשודה יכולה להיות משוחררת בתנאים מגבילים, לרבות מעצר בית מוחלט עד ל-9.9, ערבות עצמית וערבות צד ג', וכן איסור יצירת קשר כלשהו עם מי מהמעורבים".

כאמור, 12 שעות לאחר מכן, כבר הגיעה החשודה לחקירה נוספת בתחנת לב תל אביב לצורך השלמת חקירה ובירור פרטים לגבי עדים שנכחו באירוע מטעמה, כמו גם לקבל את תגובתה לגבי עדויות שנאספו מאז יום שישי בצהריים.

עו"ד ניר אלפסה, המייצג את הצעירה, ציין: "ביקשו ממנה את גרסתה לגבי האירוע, קיבלו אינפורמציה לגבי האנשים שהיו איתה בים. הציגו בפניה סרטונים ממצלמות גוף של השוטרים מרגע שהשוטרים פנו אליה במים. הציעו לה להודות בתיק ולקצר את ההליכים. בנוסף, היא קיבלה זימון לבית המשפט לצהריים".

נצ"מ זיו שגיב, קצין החקירות של מחוז תל אביב במשטרה, התייחס להתפתחויות בשיחה עם "מעריב": "אנחנו נעביר עוד הערב את התיק לחטיבת התביעות של המשטרה ונמתין לעמדתה באם היא סמוכה ובטוחה שיש סיכוי להרשעה. ככל שנדרש לבצע השלמות נטפל בהן. ככל שסנגורה של החשודה לא יערער על אמינותה ויושרתה של חטיבת התביעות נוכל לסיים את ההליך של החקירה כבר מחר או לכל המאוחר בימים הקרובים. מבחינתנו אנחנו מייחסים לחשודה עבירות של תקיפת עובד ציבור והכשלת שוטר בעת שסירבה להישמע להוראות ולא יצאה מהמים".

היא קושרת עצמה לאירוע?
"בחקירה שלה היא מספרת שהייתה בים בסביבת השר וזרקה חול באוויר וציינה 'לא התכוונתי לפגוע בו'. מבחינתנו זה מספיק בכדי שהיא קושרת את עצמה לאירוע, למקום, לזמן ולנסיבות".

נצ"מ שגיב מברך הפעם על הסרטונים שמופצים ברשתות החברתיות ומציין "ראיתי את כל הסרטונים ובזכות הרשת אנחנו מצליחים להשיג תוצאות טובות".

עוד הוא מתייחס לטענות מדוע לא נחקר אותו מבלה שצרח לעבר של השר "רוצח" ומציין "אכן שומעים ברקע מישהו שצורח 'רוצח' אבל אנחנו יודעים כבר שהיום צעקות לא מהוות יותר העלבת עובד ציבור ולכן לא היה מקום להתעסק בעיכובו של החשוד לצורך העניין מה גם כשאנחנו גובים עדות מהשר כבר בשישי, הוא ציין כי הצעקות לא מפריעות לו וזה מבחינתו לגיטימי אבל מה שמפריע לו זו השלכת הבוץ".

עוד הוסיף שגיב: "אני כקצין חקירות לא מתייחס לתפל, לא לצעקות מסביב, ומנהל את החקירה בצורה מקצועית ומהירה. כולם צריכים להפנים שאנחנו חייבים במחאות לקבוע גבולות גזרה ברורים ומה מותר ומה אסור. אנחנו יודעים להתמודד עם ליווי של שרים וחברי כנסת אבל גם כאן צריך לשים את הגבול".