שבוע אחרי שסיים את סבב השיחות שלו עם הניצבים ותתי הניצבים, בדרך להרכיב את שדרת הפיקוד שלו, ייאלץ מפכ"ל המשטרה רנ"צ דני לוי להתמודד עם שני איושים נוספים מהיום (חמישי), הפעם של מפקד מחוז ש"י (יהודה ושומרון), במקומו של ניצב עוזי לוי, ושל ראש אגף התנועה, ניצב יהודה בן עטר, שהודיע על הסכמתו לצאת ללימודים במסגרת שירותו.

מבחינת המינויים החדשים, כעת מסתמן כי תת ניצב אמיר ארזני ימונה כמפקד מחוז ירושלים, יועלה לדרגת ניצב וייאש את המשרה שפינה ניצב דורון תורג'מן. עוד הוחלט על מינוי חיים סרגרוב למפקד מחוז תל אביב במקום של ניצב פרץ עמר. יחיאל בוהדמה ימונה למפקד מחוז חוף במקום המפכ"ל הנכנס. מאיר אליהו יאייש את משרת מפקד מחוז צפון במקום שוקי תחאוכה. בינתיים, סגן מפקד מחוז חוף תת ניצב דודי בואני שעתידו במשטרה ככל הנראה מגיע לקצו, יישאר בתפקידו. בנוסף הוחלט למנות את תת ניצב מני בנימין, מפקד היחב"ל, לתפקיד ראש להב 433.

עוד הודיעה המשטרה כי מזכירו הביטחוני של השר בן גביר, תת-ניצב משה פינצ'י, מונה לתפקיד מפקד מחוז ש"י שאמון על הגדה — ויחליף בתפקידו את ניצב עוזי לוי שהודיע היום על פרישתו. מינויו של פינצ'י — שקודם רק לפני כשנה לדרגת תנ"צ אחרי כהונה בת שלושה חודשים כראש חטיבת הדוברות — יאפשר לבן גביר שליטה מוחלטת ביחידות המשטרה בגדה, זאת לאחר שמינה בששת החודשים האחרונים את שני מפקדי המרחבים במחוז.

מפקד 8200 מסיים את תפקידו: זה הדו"ח הגנוז שפרסם לראשונה בן כספית
בלבנון בטוחים: ישראל מצאה את עקב אכילס של חיזבאללה

ההחלטה של ניצב לוי וניצב בן עטר לא הייתה מפתיעה, וכפי שציינו במעריב, ההודעה הקודמת של ניצב תחאוכה לא תהיה האחרונה - מה שיאלץ את המפכ"ל הנכנס לייצב סביבו שדרה פיקודית חדשה כשחובת ההוכחה תהיה עליו.

בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עכשיו נותר לו להילחם בפשיעה במגזר הערבי, להשיב את אמון הציבור במשטרה, להשיב את אמון השוטרים בארגון וכמובן להוכיח לכולם כי המינוי שלו כמפכ"ל לא הפך את משטרת ישראל לנציג הפוליטי של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

גורמים במשטרה מציינים: "צריך להבין - המשטרה מאז ומעולם היתה עם נגיעה פוליטית, מי יותר ומי פחות, זו לא המצאה של בן גביר. אבל כיום בתקופתו זה מוקצן מדי ויוצר אנטי לארגון וחבל. המשטרה כגוף היא מערכת מעולה חבל שעושים בה שימוש למטרות לא מקצועיות. שר מביא את האג'נדה שלו וזה לגיטימי ונכון, אבל מכאן ועד להתערב המרחק עצום, ומפכ"ל חייב לשים ברקס גם במחיר של ויכוח וצעקות - רק כך הוא ישיב את אמון השוטרים בארגון ואת אמון הציבור במערכת".