מח"ש פתחה הערב (שבת) בבדיקת אירוע מעצר הנשים שחילקו עלונים בבית הכנסת בהרצליה, זאת לאחר שמפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דני לוי, הנחה לבדוק את השתלשלות האירועים. במקביל, בעקבות הסערה הציבורית שהתעוררה בשל מעצרן, גורמים המקורבים לשוטרים המעורבים באירוע יוצאים להגנתם.

"עניין שיקול הדעת נבחן על ידי המפכ"ל, ולהציג את השוטרים כמפלצות הוא מרחק רב מהמציאות. שתיים מהן היו מעורבות בעבר בהצתת צמיגים בכביש 2. אמנם אין עיסוק בבדיקתן, אך יש לעצור את מסע ההשמצות. המשטרה מתמודדת עם מגוון אירועים מורכבים, והנשים הללו אינן תמימות כפי שמוצג", טענו

חשוב לציין כי האירוע אליו התייחסו המקורבים לשוטרים התרחש בחודש יוני האחרון. אז דווח כי המשטרה עצרה שתי חשודות שהציתו צמיגים על כביש 2 לדרום. על פי הדיווח, שתי נשים תושבות הרצליה הצטיידו בצמיגים והציתו אותם על הכביש, תוך סיכון משתמשי הדרך. שוטרי תחנת גלילות עצרו אותן לחקירה. 

התקרית, שהתרחשה אמש (שישי), כלל מעצרן של שלוש נשים בגין הסגת גבול לאחר שפיזרו פליירים עם תמונות של החטופים והכיתוב "שלח את עמי" בבית הכנסת בו מתפלל חבר הכנסת ויושב ראש ועדת החוץ והביטחון, יולי אדלשטיין. בעקבות המעצר, התפתחה מחאה נרחבת. הבוקר (שבת) נצפתה שיירת מפגינים מלווה את אדלשטיין בדרכו לבית הכנסת, תוך קריאות "בושה". השיירה, שכללה מאות מפגינים בהרצליה פיתוח, מקום מגוריו של אדלשטיין, נשאה דגלי ישראל וקראה לעברו "מפקיר ציון".

העלונים עם תמונות החטופים שפוזרו בבית הכנסת של יולי אדלשטיין (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
העלונים עם תמונות החטופים שפוזרו בבית הכנסת של יולי אדלשטיין (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

הנשים שנעצרו שוחררו לאחר כשמונה שעות של חקירה בתחנת המשטרה בגלילות. שחרורן הגיע לאחר שמפגינים רבים התייצבו בתחנת המשטרה כדי למחות על מעצרן. בתגובה לאירועים. דוברות המשטרה מסרה כי התקבל דיווח על התפרצות לבית הכנסת, והשוטרים שהגיעו למקום פעלו לאיתור חשודים, כמקובל באירועים בהם קיים חשד לעבירה פלילית.

יריב פישר, ראש עיריית הרצליה, הגיב לאירוע באומרו: "בעקבות האירועים, קיימתי שיחה עם מפקד תחנת גלילות והבהרתי לו את עמדתי בנוגע למעצר, שלדעתי היה חסר פרופורציות, של שלוש הנשים. כראש העיר, אני מתחייב לאפשר כל סוג של מחאה במסגרת החוק".