שיחות ובהן אמירות קשות של מפכ"ל המשטרה החדש דני לוי ודובר המשטרה החדש אריה דורון כלפי הקהילה הגאה נחשפו הערב (ראשון) בחדשות 12.

הפיצוץ ברמלה: "לקח למשטרה 24 דקות להגיע - התחנה במרחק 500 מטר"

בשיחה, שהתרחשה בתחילת שנת 2024, אז עוד היה לוי מפקד מחוז חוף, הוא אמר לאחד האנשים שהגיעו למשרדו: "מה זה המכנסיים הצמודים האלה? אל תגידי לי שאתה חלק מהקהילה עכשיו. לא שאכפת לי, אין לי משהו אישי נגדם, אבל זה מגעיל אותי. אני לא מסוגל לראות שני בחורים שהולכים ביחד ברחוב מחזיקים ידיים או שני גברים שמתנשקים ככה בחוץ, זה מגעיל".

אותו המבקר השיב "לא הבנתי, מה מגעיל?". בשלב זה, אריה דורון, שהתמנה לא מזמן לתפקיד דובר המשטרה, הצטרף לשיחה ואמר: "אלו שעושים את זה בפומבי".

לגבי דורון, שוטר לשעבר במחוז חוף שיתף כי אמירות הומופוביות זה דבר שבשגרה אצל דובר המשטרה החדש: "אצל אריה דורון הכינוי 'יא הומו' זה הסיפתח של הבוקר, כל משפט שני שלו נגמר ב'תעשה את מה שאני אומר לך יא הומו'. זה האיש, זה הסגנון שלו ועם הזמן התרגלנו, כי הוא זוכה לגיבוי ממפקד המחוז שלנו".

האגודה למען הלהט"ב מסרה: "לאמירות המזעזעות של מפכ״ל המשטרה הנכנס אין מקום לא במשטרה ולא באף גוף אחר שאמון על בטחונם של חברי וחברות הקהילה הגאה. לא נותר אלא לתהות האם להט״בופוביה לא הייתה אחד מהקריטריונים לבחירת מפכ״ל המשטרה החדש - זה מה שקורה כשמפקירים את המשטרה לידי קיצוניים להט״בופוביים שהפגינו כנגד מצעד הגאווה.

"אנחנו מזמינות את המפכ״ל, אם זה לא מגעיל אותו מדי, לשבת איתנו ולשמוע על האלימות שחברי וחברות הקהילה חווים בעקבות ההסתה והשנאה חסרות התקדים נגדנו בשנתיים האחרונות. אולי כך הוא יבין את ההשלכות של אמירות דומות לאלה שאמר - זו האחריות של מי שמחזיק בעמדה ציבורית ללמוד ולפעול מתוך היכרות וידע עם האוכלוסייה, ולא מתוך בורות וגועל".

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו מגנים את הכתבה המגמתית והשקרית, שפורסמה הערב בערוץ 12, שנועדה לפגוע במשטרת ישראל ובעומד בראשה - בחסות גורמים עלומים. נדגיש כי מפכ״ל המשטרה הוביל במשך עשרות שנים עשרות מצעדי גאווה בתל אביב, חיפה ובירושלים, פעל רבות למען הקהילה בקשב רב, בשיתוף פעולה פורה עם כל הרבדים של הקהילה וימשיך לעשות כן גם כמי שמוביל את המשטרה".