פיצוצים נשמעו הלילה (ראשון) באזור הגבול בין סוריה ללבנון, ככל הנראה בשל תקיפה של אתרי מיליציות איראניות בעיר דיר א-זור שבסוריה. ראמי עבד א-רחמן ממרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, שפך אור על הפרטים בריאיון לערוץ הסעודי אל-חדאת."מדובר בחמש תקיפות הנובעות מתקיפת מטות ומתקיפת אמצעי הגנה אווירית בג'בל א-סרדה או באזור הראבש השייך למשמרות המהפכה האיראניים שהושמדו, בנוסף לתקיפת מה שנראה כמשאיות או כמטות בגבול עיראק סוריה באזור בוכמאל".

"הנשק שאוחסן שם הושמד וגרם לפיצוצים. בתוך העיר דיר א-זור הותקפו מכ"מים ששייכים לאיראן ומטות ששימשו בעבר את חיזבאללה, ושלא ידוע מי שהה שם כעת. אולם, כל האזורים שהותקפו שייכים למשמרות המהפכה או למי שעובד איתם בעיר דיר א-זור וגם בוכמאל שנתונה לפיקוח של משמרות המהפכה. 

מעבר הגבול באל-בוכמאל (צילום: REUTERS/Thaier al-Sudani)
מעבר הגבול באל-בוכמאל (צילום: REUTERS/Thaier al-Sudani)

"האזור הזה של המיליציות האיראניות חווה היום דריכות רבה, בגלל הברית הבינלאומית שהפילה היום כטב"מ שנורה על ידי ההתנגדות האסלאמית בעיראק לעבר שדה הגז קוניקו. הברית הבינלאומית הפילה אותו באמצעות אמצעים להגנה אווירית, והעלתה באופן ניכר את הכוננות שלה בתוך הבסיסים האמריקאים שנמצאים באזור הזה. אולם טרם ידוע אם הברית הבינלאומית או ישראל תקפו את חיזבאללה ואת המיליציות האיראניות".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"לפני יומיים נכנסו משאיות והתפזרו בתוך האתרים האיראניים אולם, התקיפות באזור בוכמאל כוונו נגד תנועות חדשות בגבול סוריה עיראק. אשר לעיר א-זור ולסביבותיה פרסמנו שיש כוננות של הכוחות האלה ושניתנו הוראות על ידי המיליציות האיראניות לסורים ולא סורים שמשתפים פעולה עם איראן לבצע פעולות מזרחית לפרת ואכן הם ירו כטב"מ לעבר בסיס קוניקו. 

"איני חושש שהתקיפה קשורה רק לכטב"מ, אלא לתקיפה של התנועות באזור הזה בניסיון לשתק את הכוחות האיראניים או את המיליציות של חיזבאללה ומיליציות איראניות בכביש טהרן-ביירות שהוא עורק זרימת הנשק מאיראן ללבנון.

"הלוחמים נכנסים והאזור נתון למעקב חזק מאוד של כטב"מים על ידי ישראל ועל ידי הברית הבינלאומית. אפילו אם כמה מהם נכנסו אני חושב שהפריזו בכמות שלהם. יש למעשה מעבר של פעילי חיזבאללה ללבנון והשארת בכירים מהדרג השלישי על מנת לפקח על הלוחמים הסורים והלא סורים באותו אזור. אולם אכן יש תנועה מתוך שטח סוריה ולא מתוך שטח עיראק של עיראקים ושל פעילים בחיזבאללה לבנון שיצאו לכיוון גבול סוריה לבנון במהלך עשרת הימים האחרונים.

התרגום נעשה בעזרת חברת ביירון