משטרת ישראל פרסמה כי לפני כחודש עצרו שוטרי תחנת ערוער של מרחב הנגב/מחוז הדרום שוהה בלתי חוקי מיטא חברון, שבכוונתו היה לבצע פיגוע דקירה בבית כנסת באחת הערים בדרום הארץ.

במסגרת המבצע "בלימת חירום" שקבע המפכ"ל במהלך חודש ספטמבר נעצרו בגזרת תחנת ערוער 38 שוהים בלתי חוקיים ו-11 ישראלים מעסיקים, מלינים ומסיעים, והיום סגרו השוטרים 3 עסקים למשך 30 יום בצו של מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן.

רגע לפי החג: פיקוד העורף הכריז על הקלות בהנחיות - כל הפרטים
הפיגוע ביפו יכל להימנע? "השב"כ הציע מתווה, בן גביר וסמוטריץ' תקעו אותו"

לפני כחודש התקבל מידע מודיעיני בתחנת ערוער על שוהה בלתי חוקי הנמצא בפזורת כסייפה וכי בכוונתו לבצע פיגוע דקירה בבית כנסת באחת מערי הדרום. שוטרי התחנה שהחלו בסריקות במקום, איתרו את החשוד שניסה להימלט, ולאחר מרדף רגלי וירי באוויר של השוטרים, החשוד, תושב יטא בן 17, נעצר לחקירה ונכלא למעצר ממושך. 

מפקד תחנת ערוער, סנ"צ ברוך הוניג, התייחס לפעילות המשטרה לעצירתם של שב״חים: "אנו פועלים בכל העוצמות של משטרת ישראל אל מול כל מי שמעסיק, מלין או מסיע שוהים בלתי חוקיים ובכך מסייע לאויבינו ופוגע בביטחון המדינה. לא נאפשר לשיקולים הכלכליים לגבור על האינטרס הביטחוני ונפעל נגד כל גורם שיפגע בביטחון אזרחי ישראל. אני גאה בשוטרי התחנה על פעילותם היום יומית ועל כך שמנעו פיגוע והצילו חיים".