שבעה ישראלים מאזור חיפה והצפון, חשודים שקיימו במשך שנתיים קשר עם גורמים ברפובליקה האיסלאמית - שבמסגרתו צילמו בסיסים צבאיים רבים. כמו כן, הם קיבלו מהמפעילים מפות של אתרים אסטרטגיים, ובהם בא"ח גולני, שבו נהרגו ארבעה חיילים מתקיפת כטב"ם בשבוע שעבר. לפי החשד, הם העבירו את המידע המודיעיני לאיראן

בין החשודים ניתן למנות חמישה בגירים: אזיז ניסנוב, בנו יגאל ניסן, אלכסנדר סדיקוב, ויצ'סלב גרושצ'ין ויבגני יופה, לצד שני קטינים. על פי החשד, חלק מהתיעודים בוצעו במהלך תקופת מלחמת "חרבות ברזל", מה שמוביל לחשד שהם סייעו לאויב בזמן מלחמה – עבירה שעונשה הוא מאסר עולם ואף עונש מוות.

2 החשודים, אזיז ניסנוב ובנו יגאל ניסן, הם אב ובן שגרים בחיפה. השכנים בבניין בו התגוררו ניסנוב ובנו מספרים על שכנות שקטה, ללא סימנים מחשידים. אחת השכנות סיפרה ל-״מעריב״: "אזיז ויגאל גרים כבר 4 שנים בדירה. לא היו שום בעיות איתם, הם היו שקטים ורגילים. לפני שבוע וחצי, המשטרה הגיעה לביתם ופרצה את דלת הבית. הבנו משכנים אחרים שהשוטרים שהגיעו חיפשו אחר משהו, אולי מסמכים. אני ובעלי נורא הופתענו כאשר שמענו על הפרשייה, זה אפילו די הפחיד אותנו. לחשוב שמרגלים גרו לידנו כל כך הרבה שנים - ומעולם לא שמנו לב למשהו חשוד. אי אפשר להבחין בין קרוב לאויב כבר. הם חייבים להיענש על האירוע, זה כל כך מכעיס שבגללם חיילים שלנו נפגעו״, אמרה בצער. 

ויצ'סלב סלבה גרושצ'ין, אחד החשודים המרכזיים בפרשה, התגורר גם הוא בשכירות בחיפה. לדברי שכניו, לא היה דבר באורח חייו שיכול היה לרמוז על מעשים פליליים, ובוודאי לא על ריגול למען מדינת אויב. "הוא היה מתפרנס מרחיצת מכוניות", סיפר אחד השכנים. ״סלבה בן 50 והוא חי לבדו בזמן שאשתו נותרה בבלארוס. היה יוצא לנו לשוחח מדי פעם, ובאחת השיחות הוא אמר לי שהוא תומך במשטר ברוסיה ומעריך את פוטין. זה לא העלה אצלי חשדות״, הוסיף השכן.

במהלך החקירה, שלושה מהחשודים נעצרו בזמן ביצוע פעולה, ובהמשך נעצרו נוספים. הפרשה נחשבת לאחת מפרשות הריגול החמורות בישראל בשנים האחרונות, כשהחשדות נגדם כוללים ריגול וסיוע לאויב בעת מלחמה. ביום שישי הקרוב, צפויה הפרקליטות להגיש נגדם לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום בשורה של עבירות ביטחוניות חמורות.