בית משפט השלום בחיפה האריך היום (שלישי) את מעצרו של מקסים טל, החשוד ברצח אשתו מריה, בשבעה ימים. במהלך הדיון טען פרקליטו של טל, עורך הדין רועי קרן, כי מרשו חף מפשע ומריה נטלה את חייה בידיה. עוד טען קרן בדיון כי המשטרה מדליפה חומרים באופן מגמתי, וכי בשלב זה אין בידיה ראיות שתומכות בשינוי עמדתה - מעמדה התומכת בטענות טל, שהמנוחה נטלה את חיה בידה, לעמדה שטוענת כי החשוד רצח אותה.



"הניסיונות להדליף שינויים וממצאים בחקירה הם הזויים", טען קרן והוסיף כי "שום דבר לא השתנה מאז אותו האירוע. מרשי ממשיך לשתף פעולה באופן מלא עם החוקרים ודבק בגרסתו לפיה חווה טראומה קשה. תוצאות נתיחת הגופה טרם הגיעו ולפיכך לא נקבעה עדיין סיבת המוות ומכורח זאת - המשטרה לא יכולה לשנות את עמדתה הראשונה לפיה המנוחה התאבדה. כל הפרסומים האחרים, שהמשטרה מנדבת הם ספקולציות ולא מעבר", אמר.



עורך הדין רועי קרן
עורך הדין רועי קרן



במקביל לכך, לאולם המשפט הגיעה גם אמו של החשוד, ודרשה לקבל לידה את הילדות של הזוג, מטענה כי רק היא מתאימה לקבל עליהן חזקה, ולטפל בהן, תוך שהיא מפקפקת ביכולת משפחת מריה לטפל בילדות. בנוסף לכך, האם האשימה את המנוחה כי היא זו שתקפה את בנה, בניגוד למדווח, ואף הציגה תמונות של בנה מקסים כאשר על צווארו נראות שריטות, שלטענתו נגרמו לו על ידה.



"אני רוצה שעם ישראל ידע את האמת. יש לי תגובה יחידה - האמת היא שמקסים לא אשם", אמרה האם לתקשורת מחוץ לאולם המשפט, "מקסים ילד טוב ולא אלים, והמנוחה היא זו שנקטה באלימות כלפיו. אני מאמינה שהוא ישוחרר הביתה ויחזור לביתו ולבנותיו. המשפחה של המנוחה סובלת מגנטיקה פגומה ושימוש לרעה באלכוהול, ולכן אני בטוחה שהייתה מסוגלת לפגוע בעצמה. הטענה שהילדות צריכות לעבור למשמורת זמנית של משפחתה לא מקובלת ותלושה מהמציאות, שהרי הם לא מסוגלים לדאוג לעצמם אז בוודאי שלא יוכלו לדאוג לבנות".