אחרי ששמר על שתיקה חרף המתקפה על חוקרי להב 433 שניהלו את חקירת הפרשות הקשורות לראש הממשלה, החליט מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, להגיע אל משרדי הלהב בלוד כדי לחזק את חוקרי ושוטרי יחידת העילית של המשטרה ולהביע תמיכתו במקצועיותם. כזכור, מיד עם פרסום ההחלטה על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה, תקף נתניהו את החוקרים וטען לחקירה מגמתית, רדיפה, כשלים בחקירה וניהול חקירה מזוהמת שהייתה מכוונת להוביל הפיכה שלטונית לכאורה.



נאום נתניהו. צילום: מתוך חדשות 13

אתמול כאמור החליט מ"מ המפכ"ל להגיע אל החוקרים עצמם ולתת להם גיבוי מקרוב. ניצב כהן, התרשם מהרוח הנושבת במסדרונות להב 433 וציין. "הגעתי לכאן היום על מנת לחזק את ידכם בעבודה החשובה והמשמעותית שאתם עושים בכל ימות השנה. פעילות משטרת ישראל ומימוש תפקידה הם תנאי ליכולת שלנו כמדינה וכחברה לשמור על שלטון החוק וביטחון הפנים. שיתוף הפעולה של היחידה עם יתר יחידות המשטרה ועם יתר רשויות האכיפה והפרקליטות, כל אחד לפי תפקידו ואחריותו - הוא המתכון להצלחה ולשמירה על חוסנה של מערכת אכיפת החוק".



מ"מ מפכ"ל המשטרה המחזיק בתפקידו כבר למעלה משנה התייחס להחלטת היועץ המשפטי (יועמ"ש) לממשלה אביחי מנדלבליט, ששיקפה לדעתו את מקצועיות ויסודיות החקירה כמו גם את האמון שנתנו היועמ"ש ופרקליט המדינה בחוקרי היחידה. "עלינו להמשיך לדבוק במשימתנו ולבצע את תפקידנו במסירות, בצנעה וללא מורא. עלינו למלא נאמנה את שליחותנו הציבורית לחשוף פשיעה ושחיתות ציבורית בכל הרמות, לחקור ביסודיות כל מקרה שחיתות ולהגיע לחקר האמת בכל חקירה מבלי לתת להשמצות או ההאשמות מכל סוג שהן להפריע או להשפיע כהוא זה על יושרנו וביצוע תפקידנו במקצועיות וללא משוא פנים".



בסיום דבריו, חיזק ניצב כהן את החוקרים והשוטרים בלהב 433 והבהיר כי הוא חש גאווה לנוכח העובדה ששמרו על התנהלות שקטה, צנועה וממלכתית כפי שהוא מצפה מהארגון שאמון על אכיפת החוק במדינה.



״כמי שעומד מזה כשנה בראש הארגון החשוב הזה, מחובתי להמשיך ולהבטיח את עצמאותה ומקצועיותה של המשטרה בביצוע תפקידה, בפרט בכל הנוגע לעולם החקירות", הוסיף כהן, "להבטיח שכל שוטר וכל חוקר יוכל לבצע את תפקידו ולהשתמש בסמכויות שהקנה לו המחוקק במקצועיות וללא מורא. זכרו תמיד, כי בזכות עבודתכם המסורה החברה שלנו בטוחה יותר ונקייה יותר מפשע מאורגן ומשחיתות ציבורית, שלהם יש השפעה מכרעת על החיים של כל אזרח בארץ הזו כמו גם על אופייה וצביונה של החברה כולה. רק כך נוכל להבטיח שנפעל על פי צו יעודנו ובהתאם לערכי הארגון.



כהן סיכם את דבריו: "תמשיכו את עבודתכם בסטנדרטים מקצועיים ואמות מידה שהחוק מחייב, נקו רעשים התמקדו במשימה שלנגד עיניכם, שכן אתגרים רבים עוד לפנינו. בזכות שוטרים וחוקרים כמוכם העומדים כחומה בצורה ודבקים באמת, ניתן יהיה להבטיח את השמירה על הדמוקרטיה ועל שלטון החוק במדינת ישראל".