גיא פלג, הפרשן המשפטי של חדשות 12, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM, והתייחס לדיווחים לפיהם פרקליט המדינה עמית איסמן מינה צוות שילמד מחדש את תיקו של רומן זדורוב שהורשע ברצח תאיר ראדה ז"ל.

פלג הסביר בפתח דבריו כי "הדרמה הגדולה היא ההחלטה של השופט מלצר להורות על משפט חוזר, רומן זדורוב יושב כבר 15 שנה בכלא, ולכן ברורה מאליה החלטתו של פרקליט המדינה עמית איסמן לבחון מחדש את התיק".

"צריך לזכור שמגישים כתב אישום כשיש סיכוי סביר להרשעה ומכיוון שעברו כל כך הרבה דברים במשך השנים האלה ומכיוון שיש בכל זאת לפחות חוות דעת חדשה משמעותית שגרמה לשופט מלצר לקבל את ההחלטה שקיבל", הוסיף.

הוא הבהיר כי "ברור שהפרקליטות צריכה לבחון האם עדיין יש סיכוי סביר להרשעה בנוסף לשיקולים אחרים יותר רוחביים, האם נכון יהיה לנהל את התיק הזה מתוך הבנה שגם אם ינהלו את התיק מחדש וגם אם רומן זדורוב יורשע מחדש הספקות לא ייעלמו כי לא קיימת כרגע להבנתנו איזושהי ראיה פורנזית שלא הוצגה לאורך הדרך".

כשנשאל האם צריך להחליט להגיש כתב אישום חדש, הוא השיב בשלילה, ואמר: "המשפט נפתח על בסיס כתב האישום שהוגש. הצוות שמייעץ (הצוות אותו מינה איסמן לבחון מחדש את התיק), בסוף זו החלטה של פרקליט המדינה, הצוות צריך לייעץ לו בכמה סוגיות. 

עוד ציין כי אחת הסוגיות בה צריך הצוות להתמקד היא "הבקשה המיידית של רומן זדורוב להשתחרר מיד בין אם שיתנהל נגדו המשפט ובין שלא. האם ככל שמגישים כתב אישום, שמנהלים את התיק מחדש האם הפרקליטות עומדת על זה שהוא יישאר במעצר לאורך המשפט".

"השאלה שניה", הדגיש, היא "האם יש סיכוי סביר להרשעה על רקע ההערות של כבוד השופט מלצר על רקע חוות דעת. יש כאן חריג שבחריגים, במידה והפרקליטות תנהל את התיק מחדש, מי שהערכאה הבכירה ביותר בכל הקשור לרפואה משפטית בישראל, ד"ר חן קוגל מנהל המכון לרפואה משפטית צפוי להיות עד הגנה מטעמו של רומן זדורוב".

הוא הבהיר כי המהלך של איסמן לא בא להביע חוסר אמון בשי ניצן: "אני ממש לא רואה את זה ככה. יש פה, החלטה הדרמטית, להורות על משפט חוזר. עזבו את תיק רצח תאיר ראדה, כל תיק משפטי אחר – האם זיכרונם של העדים בתיק רצח אחר למשל אחרי 15 שנה אפשר להתייחס לאופן בו הם יעידו אחרי 15 שנה באותו אופן כפי שהתייחסו אליו בפעם הראשונה? וודאי שלא. בתיק הזה אין עדי ראיה משמעותיים, אבל ברור שבתיק הזה לאור כל הגלגולים צריכים לבוא אנשים בלי אגו ופוזיציה, שפעם ראשונה נחשפים לחומר".

פלג נשאל האם לדעתו ראוי שזדורוב ישוחרר, וענה: "הספקות וסימני השאלה יישארו, ומכיוון שזדורוב יושב 15 שנה בכלא, אני לא רואה איזו תועלת תצמח למערכת, למדינה, לאמון הציבור במערכת אם ינהלו את התיק מחדש".

בסוף דבריו, אמר כי "בסוף, כל השופטים, שלושה שופטים של בית משפט מחוזי פעמיים ושני שופטים של בית המשפט העליון קבעו שהוא רוצח מעבר לכל ספק סביר. האם ראוי שאדם שנקבע כלפיו באופן חד משמעי מעבר לכל ספק סביר ששחט ילדה בשירותים של בית הספר, האם ראוי שהוא ישוחרר בגלל שיש עייפות במערכת? אפשר גם להציג את הדברים כך".