המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד עמית מררי, הורה לעכב את ההליכים בתיק נגד אב הנאשם ברצח בנו בן ה-14 בחודש מרץ בקרית גת, ככל הנראה בעקבות התקף פסיכוטי שחווה. 

מררי כתב כי "נוכח נסיבותיו המיוחדות והחריגות של התיק, ובכלל זה הרקע לביצוע העבירה, תוצאותיו הטרגיות, וכן נסיבותיו האישיות של הנאשם", החליט לעשות כן.

בית המשפט הורה על הפסקת ההליכים נגד הנאשם, שצפוי להשתחרר. ליועמ"ש יש סמכות לחדש את ההליכים נגד האב בחמש השנים הקרובות. עם זאת, בהחלטתו, מררי כתב כי אם הנאשם יבצע עבירות נוספות, ייתכן ויהוו עילה לחידוש ההליכים.

בעקבות שחרורו של האב, אמרו סנגוריו, עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי: "העובדה כי היועץ המשפטי לממשלה החליט להיעתר לבקשתנו והורה באופן חסר תקדים על הפסקת ההליך המשפטי המתנהל נגד מרשנו בגין אישום בעבירת רצח, מלמדת על צדקת טענותינו למן המועד הראשון. התמונה אשר נחשפה בתיק מלמדת כי הרצח הטרגי הנו תוצר ישיר של פרשה חמורה במסגרתה האב, איש משפחה אוהב ונורמטיבי, נפל קורבן ל'מטפל' שרלטן בשם אליעד לנדאו, אשר נהג לנצל באופן מחפיר חולשות ומצוקות של מטופלים, אשר שמו את שלומם ובריאותם בכפו, והעניק להם – במסווה של טיפול רפואי ובעזות מצח בלתי נסלחת, סמי הזיה מסוכנים מסוג MDMA  - אשר על פי חוות הדעת מטעם הפסיכיאטר המחוזי גרמו לאב במישרין להתדרדרות נפשית קשה ולהתקף פסיכוטי חריף אשר הוביל לרצח בנו. בנסיבות אלו ברור כי לא היה מקום להמשיך את ההליכים המשפטיים נגד האב ותחת זאת יש לעשות כל שניתן על מנת להעמיד לדין את המטפל בגין אחריות להמתת הילד".

כזכור, בחודש אפריל הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום נגד תושב קריית גת בגין רצח בנסיבות מחמירות של בנו בן ה-14 בדקירות סכין, לעיני בני משפחה קטינים.

בדיון שהתקיים בבית משפט השלום באשקלון באותו החודש, קיבלו השופטים את חוות הדעת לפיה האב אינו כשיר לעמוד לדין ולא מסוגל לעקוב אחר ההליכים המשפטיים. 

הפרקליטות גם הגישה כתב אישום המייחס למטפל נטול הסמכה שישה מקרים בהם סיפק למטופליו, ביניהם גם האב החשוד ברצח בנו, סמים מסוג MDMA וזאת ללא היתר כדין.