עו"ד דוד פורר, לשעבר בכיר בפרקליטות המדינה, שוחח היום (רביעי) עם אראל סג"ל וחן ליברמן ב-103FM על ההתפתחויות האחרונות בחקירתו של עד המפתח בתיק 4,000, מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, וטען: "מהעדות של ישועה לא צפויה להיגזר שום מסקנה לחובת הנאשמים".

על השאלה שהפנה השופט ברעם לישועה, "תן לי סימן מתי אתה דובר אמת", אמר פורר: "זה באמת משהו חריג ששופט אומר משהו כל כך קיצוני לעד במהלך העדות שלו. לא משהו שקורה כל יום".

על החשיבות של עדות ישועה עבור התביעה אמר: "טוב לראות את גרסת הפרקליטות לפני עדות ישועה כי אז הציגה אותו כעד מרכזי, וגם בדברי הפתיחה היא אמרה שהעדות שהגרסה של אילן ישועה והחומרים שהוא מסר הם שמבססים את קיומו של חשד סביר לביצוע עבירת שוחד על ידי הנאשמים. גרסת הפרקליטות הייתה שזה העד שמבסס את אישום השוחד, כמובן שיש עוד עדים".

הוא אף טען: "לדעתי ישועה רימה את הפרקליטות, אמר אתר וואלה היה משועבד לנתניהו כך העיד בעדות הראשית, אך כשהתגלו החומרים הנוספים מתברר שזה לא ככה ואילן ישועה מודה בזה היום, שזה לא היה משועבד לנתניהו והסיקור לא היה אוהד".

פורר הדגיש: "הנקודה המכרעת היא שבית המשפט לא צפוי לקבוע ממצא לחובת הנאשמים על סמך משהו שקשור לאילן ישועה, לא משהו בכתב, לא בעל פה, לא מהיום ולא מאז. כי כששופט אומר לעד תעשה לי סימן מתי אתה דובר אמת הוא לא יאמין לו".

הוא סיכם: "מתוך העדות של ישועה לא צפויה להיגזר שום מסקנה לחובת הנאשמים. לעומת זאת, כל מה שהעיד ישועה שעשוי להיות לטובת הנאשמים, יכול לשמש לטובתם. אם הוא מעיד משהו לטובת הצד השני זה עשוי לשמש לטובתם וזו הדרמה של ישועה". 

סייעה בעריכת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm