גננת בצהרון בירושלים נעצרה אתמול בחשד להתעללות, לאחר שילדים בגן סיפרו כי הרביצה להם. הודיה, אם לילד בן 5 בגן, ורחלי, סייעת בגן, שוחחו הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM. בתוך כך, בית המשפט בירושלים האריך בשלושה ימים את מעצרה של הגננת.

בתחקור ראשוני עלה כי זהו יומה הראשון בצהרון, וכי על פי החשד מספר ילדים נחבלו כתוצאה ממעשיה. בעקבות כך הועברה החשודה לחקירה בתחנת המשטרה, במסגרתה נגבו עדויות ממעורבים. 

"קיבלנו הודעות לבוא בצהריים לאסוף את הילדים מהר כי יש בלגאן שלם. הגננת המובילה של הצהרון אלימה. היה שם בלגאן, צעקות, עימות עם הגננת. ניגשתי ישר לבן שלי, לשאול אותו מה קרה כדי לוודא שבאמת לא לבוא ישר לתקוף לבדוק קודם כל מה קרה. הוא סיפר לי שהיא הכאיבה לו, הסתכלתי על הצוואר שלו וראיתי שיש סימן של שריטה עם חנק, משהו לא ברור. היא דחפה אותו על הרצפה בחצר ויש לו גולה בראש מאחור. זה מה שהיא עשתה לו. התעמתי איתה אח"כ היא האשימה את הילדים, אמרה שהם השתוללו וזרקו אחד על השני חול והיא רצה לעצור את זה. אמרתי לה 'אז צריך להרביץ להם?' היא אמרה שהיא לא הרביצה", פתחה הודיה את דבריה.

"הוא היה בהלם. בשוק. הוא עמד בחוץ בלי נעליים בכלל, בלי מעיל ובלי כלום. הייתה המולה גדולה. הוא היה בשוק, שאלתי אותו וברוך השם הוא ילד נבון וסיפר לי. כשהלכתי לסייעת, לא רחלי, השנייה היא אמרה שהיא ראתה את הסיטואציה, ניגשה אליו ושאלה אותו. היא הייתה היסטרית מאוד, התעמתה איתה ואישרה לי שזה אכן קרה", הוסיפה.

"אין לנו מושג מי היא. מחליפים לנו בשנה הזאת כל כך הרבה צוות. הקושי של הילד מתבטא בזה שהם משתוללים ונכון אף אחד לא אמר שילדים זה דבר קל אבל בין זה ללהרביץ או להרים יד? זה לא דבר שעושים. אין לי מה להגיד. מתחילת השנה אין צוות קבוע. מביאים כל שני וחמישי גננת וסייעת אחרת. לילדים אין דמות יציבה. מ-14:00 הילדים רואים שאין דמות סמכותית וזה מתסכל אותם. לא עושים בדיקת רקע וזה מה שקורה", המשיכה האם.

לאחר מכן הצטרפה לשיחה הסייעת רחלי: "הרגשתי סוג של מאוימת מכל מיני סיבות. אני ישר מרגישה שמשהו לא טוב קורה. אנשים יכולים להגיד 'את סתם מדמיינת' ולפעמים אני מדמיינת אבל הרגשתי לחץ בבטן, אמרתי ללירז (הסייעת השנייה) 'אני סייעת חדשה שם', אבל אמרתי ללירז 'אני לא מסוגלת להיות בחוץ עם הילדים'. הם איבדו שליטה, התפרעו מאוד. לקחו מים ובוץ ושפכו על הגננת, עליי, על הסייעת. לא הצלחתי להכיל את זה, הייתי בסטרס נורא. אמרתי לעצמי אני חוזרת לגן בפנים, לא בחצר".

כשנשאלה האם ראתה אלימות מצד הגננת אמרה: "לא, אבל שמעתי מהילדים. ילדה ניגשה אליי, חיבקה אותי אמרתי לה מה קרה? ממתי ילדים ככה באים לחבק מישהו שלא מכירים? היא אמרה אני פוחדת מזה שילדים ככה מתנהגים. אני לא יודעת מה קורה עם הגננת אבל שמעתי מהילדים, הוצאתי מהם מידע. שאלתי מי הרביץ? מה זה השריטות שיש לכם? לירז הייתה עם חולצה תכלת והגנת עם שיער קצר. שאלתי מי עשה את האדום בגב? זאת עם החולצה התכלת או זאת עם השיער הקצר? ואיך שאמרתי זאת עם השיער הקצר פתאום היא הופיעה. אמרו 'היא' 'זאת הרביצה לנו'".

"אמרתי אולי הם סתם אומרים או מדברים, עד שראיתי אחרי כמה זמן את המבטים שלה. המבט שלה מאיים. היא גמגמה, שתקה יותר. היא אמרה לי את לא פוחדת להפיל עליי תיק? את לא מתביישת? כאילו היא חברה שלי ואני אמורה לדאוג לה. אני לא אמורה לדאוג לה כשהיא ככה מתנהגת לילדים", הוסיפה.

לבסוף נשאלה הודיה האם תשלח שוב את בנה לגן והשיבה: "לגן של הבוקר, לא לצהרון. אני מאמינה שגם לא יהיה צהרון עד שיבדקו את הכול".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm