"יש לערוך בדיקה יסודית ושקופה, הדברים חייבים להיחקר": שופט בית המשפט המחוזי בדימוס ועורך הדין משה גלעד שוחח הבוקר (שלישי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5fm על ההיבטים המשפטיים, הפליליים והמנהלתיים שטומנת בחובה פרשת הריגול לכאורה של המשטרה בעזרת תוכנת "פגסוס" של NSO, זאת לאחר מספר חשיפות "כלכליסט" בשבועות האחרונים.

"בהנחה שזה נכון, מדובר פה ביותר מרעידת אדמה, אלא בשבר הסורי האפריקאי שעובר לאורך המדינה היקרה שלנו והתפוצץ", אמר תחילה המשפטן. "אותי זה מזעזע. עלינו לעשות בדיקה יסודית ושקופה, הדברים האלה יהיו חייבים להיחקר ולהיראות בציבור. צריך פה משהו בסגנון ועדת אגרנט של יום הכיפורים".

"אני לא חושב ככה", אמר גלעד על הקולות הקוראים לחקור את המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך, שבעניינו עולות טענות כגורם המאשר למשטרה להשתמש ברוגלה המתקדמת. "כל אדם בישראל צריך להיחקר אם ישנו חשד שביצע עבירה, לא אם יש חשד לטעות, ולא אם הוא הכניס את המערכת הזו למשטרה, אבל לא טיפל בנהלים".

רוני אלשיך (צילום: פלאש 90)
רוני אלשיך (צילום: פלאש 90)

מנגד טען כי "במקרה של טעות הוא צריך לשלם במשרתו, למרות שהוא כבר לא בתפקיד כבר מספר שנים. אני לא חסיד נקמה, ולא חושב שצריך לשים אותו בכיכר השוק. אם בכל זאת יתברר שהוא ביצע את העבירה, אז ישנם צעדים פליליים, חקירות, והכל".

לסיום, כשנשאל עד כמה משפיעות שיטות החקירה על השופטים שבאים לבחון תיקים כאלה ואחרים הוא אמר: "שופט הוא בשר ודם, ונושא עימו מטען אישי וקשה מאוד לדעת מה כל אדם יעשה. אני מניח, שברגע שהדברים יהיו שקופים שופטים יגידו 'רגע, הדברים הגיעו בצורה פורמאלית, ועכשיו אדע להיזהר שבעתיים'".