מגיש 103FM אראל סג"ל והפרשנית הפוליטית טל שלו ("וואלה!") שבו היום (שלישי) אל אולפן השידור, סקרו בתוכניתם את כל המתחדש בזירה המדינית והפוליטית הסוערת וכמובן שלא פסחו על פרשת האזנות הסתר לכאורה של משטרת ישראל.

סג"ל הביע את דעתו על הפרסומים המדאיגים באשר לפועלה של המשטרה: "אני לא סומך על ועדות חקירה כי הן נוטות להתרחש הרבה מאוד זמן והמעידים יכולים לתאם עדויות. צריכה להיפתח פה חקירה פלילית". 

בתגובה, השיבה שלו: "אני בעד ועדת החקירה. ועדה פרלמנטרית תהפוך לקרקס פוליטי וראינו איך מתנהלים דיונים בכנסת. אם תהיה פה ועדת חקירה ממלכתית, זה ייגע גם בהחלטות של הדרג המדיני וגם הוא יכול לקבל על הראש. כל הדברים האלה קרו במהלך 12 שנות שלטון נתניהו". 

סג"ל: "אנחנו אמרנו במשך שנים ולעגו לנו שיש פה דיפ סטייט, שיש פה מערכת פקידותית שלא סופרת את הדרג המדיני ואת הדרג הפוליטי, ואני חושב שהדברים מתבהרים בימים אלו ממש כי אסור היה להם לעשות את מה שהם עשו והם עשו פישינג. ואני חושב שהפישינג הגדול בכלל היה עוד בפרשת 1000 ולא בפרשת 4000".

שלו: "אין לנו הוכחות אבל עדיין לדבר הזה". 

סג"ל: "זאת דעתי". 

שלו: "אני רוצה הוכחה לכך שנעשה שימוש לא חוקי". 

סג"ל: "כבר הוכח שנעשה שימוש לא חוקי ברוגלה נגד עד המדינה שלמה פילבר, הודו בזה". 

שלו: "נכון, במקרה אחד. אבל אתה גוזר ממנו לעוד מקרים. אני צריכה הוכחה כדי לגזור את זה לעוד מקרים. אגב, מספיק מקרה אחד בשביל שזה יהיה חמור מאוד, מספיק המקרה של פילבר". 

סג"ל: "מערכת אכיפת החוק והמערכת המשפטית, ועל זה צעקנו במשך שנים, נמצאת בשיכרון כוח. אין להן שום פילטר, אין להן שום מנגנון שמבקר את המערכת הזאת. אחד השמות שעלה להיות יו"ר הוועדה זה אליקים רובינשטיין, אני חושב שזה מגוחך, הוא כבר הביע את דעתו על תיקי נתניהו וכו', והוא לא מתאים לזה. אם היו פה עבירות פליליות, תחקרו את זה כעבירות פליליות". 

שלו: "אבל מי יחקור את זה? המשטרה היא זאת שחשודה פה באירוע, אז הם יחקרו את עצמם?".

סג"ל: "אז יקימו צוות שיורכב גם מאנשי משטרה נקיים". 

שלו: "מי אלה אנשי משטרה נקיים?".

סג"ל: "מי שלא היה ב-433 בתקופה ההיא. יעברו פוליגרפים לפני".

שלו: "אני חושבת שיהיה מאוד קשה למצוא הרכב שיהיה מקובל על כל הצדדים של המערכת הפוליטית שהם יכירו בו ויקבלו אותו כלגיטימי, ועדיין, זה לא סביר שהמשטרה תחקור את עצמה כשהיא הבעייתית פה. זה אירוע מוזר. זו הצעה מוזרה". 

סג"ל: "זו לא הצעה מוזרה בכלל כי ככה זה היה צריך להתנהל. מה שקרה הוא ששי ניצן ורוני אלשיך שברו את כל שומרי הסף. הם הרגו את שומרי הסף ולכן אנחנו עומדים היום ואין מי שיחקור את החוקרים. את קרמשניט הייתי ממנה לוועדה, פיני פישלר יכול להיות בוועדה". 

שלו: "פה הדאגה שלי. האנשים שאתה תהיה מוכן שיהיו בוועדה, האנשים האחרים לא יהיו מוכנים שיהיו בוועדה".