רזאן עבאס נורתה הלילה (בין שלישי לרביעי) למוות בביתה בכפר כנא, לאחר שנפגעה מכדור תועה. קרוב משפחתה, פארס, שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב וביקר בחריפות את המדינה ואת המשטרה, על רקע טיפולה בפשיעה במגזר הערבי: "זה משהו רגיל אצלנו, זה לא חדש, עניין של מי הבא בתור. כל המדינה שומעת את הירי, חצי שעה, 40 דקות, שומעים יריות ואף אחד לא עושה כלום, אין משטרה. אם זה היה במגזר היהודי, צ'יק צ'ק זה היה נפתר".

פארס פתח את השיחה בתיאור על הצעירה שנפטרה מפצעיה: "היא כבר סיימה יב', ממתינה לעתיד שלה, ממתינה לחיים חדשים ופתאום היא איננה. היא ישנה בחדר שלה, פתאום שמעה יריות, פחדה, ברחה אל אביה בחדר השני ואז הכדור פגע בה, תוך כדי שהיא בורחת".

"ניידת ראשונה הגיע רק אחרי 40 דקות. שמישהו יעלה על הקו ויגיד לי שזה לא נכון. יש לנו תחנה בכפר כנא, המרחק בנסיעה ממנה הוא חמש דקות, לא יותר. זה תמיד ככה. יש תחנה בכפר כנא ויש הרבה שוטרים שם, והם לא עושים כלום, לצערי", התרעם קרוב משפחתה של רזאן.

עוד הוא הוסיף על קרובת משפחתו כי "מדובר נשמה שאין כמותה. לפני כמה ימים הצטלמה לספר המחזור של הכיתה ועכשיו היא איננה. תמיד אומרים אצלנו 'מי שהולך זה הטוב'. ההורים שלה עוד לא מאמינים".

בסיום השיחה נשאל פארס 'מה עוד אפשר להגיד אחרי סיפור שכזה', על כך הוא השיב כי "רק לשתוק ולחכות לבא בתור, זה המגזר שלנו לצערי ואף אחד לא עושה כלום. במגזר הערבי זו מלחמה כל יום, נון סטופ. מלחמה יום יומית, המון נשק, המון יריות. אנחנו לא ישנים ולא עובדים".

ממשטרת ישראל נמסר: "מרגע קבלת הדיווח כוחות משטרה שהגיעו למקום נתקלו בחסימת צירי הגעה על ידי רכבים ופגיעה מכוונת בעמודי תאורה במטרה למנוע מהשוטרים להגיע לאירוע. השוטרים פרקו מהניידות והמשיכו רגלית תוך חתירה למגע ושימוש בפצצות תאורה, בפעילות שבוצעה במהלך הלילה נעצרו לחקירה שישה חשודים.

עוד נמסר: "נדגיש כי האלימות בחברה הערבית היא נגע חברתי פסול ואנו פועלים למגרה ולהיאבק בה בכל האמצעים הקיימים ברשותנו למען שלום הציבור ובטחונו. המשטרה חוקרת כל מקרה אלימות ורצח ביסודיות ובמקצועיות ללא קשר לזהות העבריין או הקורבן.  נציין כי מאז תחילת השנה המשטרה פענחה מקרי אלימות רבים שהתרחשו בקרב החברה הערבית, ומדי שבוע נתפסים עשרות כלי נשק ברחבי הארץ- פעילות שבזכותה נמנעים מקרי אלימות רבים. 

לצערנו אירועי ירי מתרחשים לעיתים קרובות מדי בקרב החברה הערבית בישראל, רובם על רקע סכסוכים פנימיים הגולשים לאלימות. משטרת ישראל פועלת בנחישות לאורך כל ימות השנה נגד ירי, סחר ושימוש באמל"ח ואין כמעט אף יום שלא נתפסים נשקים ואמצעי לחימה בפעילות משטרתית יזומה. בשנה החולפת נעצרו אלפי חשודים, נתפסו עשרות אלפי פריטי אמל״ח והוגשו כתבי אישום רבים נגד מעורבים בעבירות נשק- כשרובם המוחלט מיישובי החברה הערבית".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm