בית המשפט בדובאי גזר עונש מוות על פידא כיואן, ישראלית בת 43 תושבת חיפה, שנתפסה עם חצי ק"ג קוקאין באבו דאבי. משרד החוץ מסר כי הוא מכיר את המקרה ומטפל באמצעות המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי ונציגויות ישראל במדינה. 

עורכת הדין שמייצגת אותה, תמי אולמן, שוחחה היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM וסיפרה על שארע: "לא ראיתי את חומר הראיות, המשפחה הגיעה אליי אתמול, הם מזועזעים מכך שנודע להם שיום לפני כי היא נידונה למוות בגין עבירות סמים, הם וגם אני לא יודעים את העובדות. נקבל את חומר הראיות ונהיה יותר חכמים, בכל אופן הטיפול המיידי הוא להגיש הודעת ערעור לביהמ"ש ולפנות לכל מי שאחראי לעניין כדי לנסות להמתיק את הגלולה המרה".

"המשפחה רוצה שאסע, אך בין עורכי דין לא מקובל שעו"ד תושב חוץ מופיע במדינה עם משטר אחר ושיטת משפט אחרת כי אנו לא מדברים מבחינה מקצועית את אותה השפה. אנחנו נוהגים לשכור עורך דין מקומי שמייצג את המשפחה, כשאנו מלווים ברגע ומודעים לכל מה שצריך כדי לעזור לאותה נאשמת. היה עורך דין מקומי, הוא הופיע בביהמ"ש ולצערנו היא נידונה למוות", הוסיפה.

בהמשך, סיפרה עו"ד אולמן, על נוהל בדובאי בכל הנוגע לעונש מוות ואמרה כי "זה נשמע ביזארי כי כמי שמייצגת הרבה מאוד עבריינים ישראלים, לא נתקלנו בעונש מוות בגין עבירות סמים ובכלל. כששומעים עונש מוות, מקבלים צמרמורת, זה לא פשוט. אנחנו לא יודעים כמה זמן לאחר מכן מתבצעת ענישה כזו, אנו רוצים להגיש ערעור". 

"המשפחה חייתה את הסיפור בדלת אמותיה, היא לא הוציאה את זה לתקשורת ואני לא יודעת מה הם עשו כדי שהמשרדים יידעו שבתם נמצאת מאחורי סורג ובריח כבר שנה, נתחיל לפעול כדי לקדם את העניין. ברגע שמדובר באזרח ישראלי, גם אם הוא היה עבריין צמרת והיו דברים מעולם, ממשלת ישראל תפקידה לעזור לאזרחים שלה ללא הבדל דת גזע ולאום, אני פה כדי לעזור לה. היא מתקשרת למשפחה, התנאים בבית הסוהר יחסית טובים, היא לא מתלוננת".