בית המשפט המחוזי בב"ש גזר היום (חמישי) עונש מאסר עולם ו-20 שנות מאסר במצטבר על אבירם זגורי שהורשע ברצח רותם הרוש ז"ל ב-2018.

מכתב האישום עולה כי ביום הרצח נערכה מסיבת יום הולדת למנוח בביתו, בה השתתפו אנשים רבים, בשעות שונות, ובניהם הנאשם. לקראת האירוע, אחיו של המנוח פתח קבוצת ווטסאפ מצומצמת בשם "יומלדת", בה התבטא הנאשם, בין היתר, שהוא עומד לבוא למסיבת יום ההולדת רעול ולעשות בלגאן.

עוד עולה עולה כי לאחר שהחלה המסיבה, ובשעה שאינה ידועה במדויק, נתגלע ויכוח אלים בין הנאשם לבין חברו של המנוח אדם מסרוגה. במהלכו, הנאשם הכה את מסרוגה בפניו, והשניים דחפו זה את זה. לאחר מכן, זגורי עזב את המסיבה כאשר הוא מעוניין להמית את חברו של המנוח. לשם כך, הוא התחמש ברובה קרלו מאולתר, חזר לאירוע עם שותפו נאור, ארב למסרוגה ליד הבית, ירה במרכז גופו מספר יריות, וכן ירה בירכה של אמו של המנוח שניסתה לעצור את הנאשם.

לאחר מכן, החל הנאשם להימלט עם שותפו, נאור, ובעוד המנוח רודף אחריו, עצר הנאשם, הסתובב לעברו וירה בראשו של המנוח. הנאשם נמלט מהזירה והסתתר בבית דודתו, עד שנתפס ונעצר שם כעבור כשבוע.

בית המשפט קיבל כאמור את עמדת הפרקליטות והשית על זגורי עונש מאסר עולם וכן 20 שנות מאסר במצטבר. כמו כן השית בית המשפט על הנאשם לשלם פיצוי מקסימלי לאם המנוח ולאדם מסרוגה, בסך של 258,000 ש"ח לכל אחד. שותפו של זגורי, נאור מירשוילי, הודה בחלקו בפרשה, במסגרת הסדר טיעון הורשע בעבירות קלות יותר, ונגזרו עליו 14 שנים לריצוי בפועל.

בית המשפט המחוזי קבע כי "העונש שהולם מעשים שהביאו לנטילת חיים של קרבן אחד ולניסיון קטילת חיי קורבן נוסף כמו גם חבלה חמורה בקורבן שלישי אינו יכול להיות אותו עונש שהולם נטילת חייו של אדם אחד בלבד. כל אדם הוא עולם במלואו. הנאשם ירה ללא היסוס גם במי שמסוכסך עמו גם במנוח ואף לא היסס לפגוע באם המנוח ויצר 'זירת פיגוע' פלילי; זאת, מתוך קלות בלתי נתפסת של שימוש בנשק חם בעקבות עימות עם אדם, שאותו תכנן לרצוח, כשהוא לא חס על חיי אחרים שהפריעו לו במימוש תכניתו ומנוסתו. הנאשם לא רק גדע את חייו של המנוח, אלא גם המית אסון על אמו ומשפחתו וכשהוא דן את אדם לחיים בייסורים פיזיים ונפשיים". 

עו"ד רותם יוחנני, שיצגה את המדינה בהליך, מסרה לאחר גזר הדין: "בית המשפט אימץ את עמדת הפרקליטות וגזר על הנאשם עונש מאסר משמעותי, באופן ההולם את מעשיו האלימים והאכזריים, שהובילו לרציחת המנוח בעת מסיבת יום הולדתו ה-21 בשנת 2018 בב"ש, לניסיון לרצוח את מכרו ולירי באמו של המנוח, אשר ניסתה לסייע לבנה.