צוות חקירה מיוחד הוקם במשטרה כדי לחקור את התלונות והחשדות שעלו בימים האחרונים כנגד הרב צבי טאו, בהקשר להטרדות מיניות ועבירות מין שלכאורה ביצע במספר נשים. הפרקליטות אישרה למשטרה לחקור כעת תלונה אחת, שהוגשה בחמישי האחרון, ובה סיפרה המתלוננת על עבירות מין שנעשו בה לכאורה על ידי הרב לפני כארבעה עשורים. גיא פלג שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב ברדיו 103FM, והביע את דעתו על הליך חקירת התלונות.

אישה התלוננה במשטרה: הרב טאו הטריד אותי מינית לפני 30 שנה
צוות חקירה מיוחד הוקם על מנת לחקור את הטענות נגד הרב טאו

"אני כבר כמה ימים מתהלך בתחושה מאוד קשה שבמשטרה, אולי גם בפרקליטות, מאוד חוששים מהרב טאו ומתנהלים, לפחות עד עכשיו, באופן רופס ומדאיג", סיפר פלג. "נחמה תאנה הגישה את התלונה שלה לפני כמה חודשים, ומהרגע שהיא הגישה את התלונה למיטב הבנתי לא בוצעו פעולות חקירה. מה כן נעשה? תדרוכים לכלי התקשורת שבודקים את המהימנות של התלונה שלה, שייתכן ויש כאן התיישנות, שמהרגע הראשון היא ואנשים סביבה אמרו שיש ריבוי מתלוננות".

הוא המשיך: "בתיק הזה אנחנו מבינים שיש פוטנציאל לריבוי מתלוננות, ויש עוד כל מיני אינדיקציות. בידיעות אחרונות מפרסמים הבוקר על דמי השתיקה שהציעו לה. עכשיו אני שואל את עצמי - מה קרה שרק אתמול הייתה ישיבה בפרקליטות ורק אתמול הוחלט להקים צוות חקירה מיוחד? מה השתנה? לא השתנה דבר, הדבר היחידי הוא ששני רבנים מהציונות הדתית אמרו שצריכים לחקור ברצינות את הפרשה וכלי התקשורת שהתנפלו על הסיפור הזה".

"האם משטרת ישראל ופרקליטות המדינה, האם גופי האכיפה האלה שהחוק מחייב אותם, האם הם צריכים את העידוד?", שאל פלג, "האם הם צריכים את תוכניות הטלוויזיה כדי לשכנע אותם שיש לבדוק חשד שבוצעו עבירות מין בנשים במשך שנים מפני אישיות רבנית חזקה? זה מזכיר לי את מה שנחשף אחרי שהתפוצצה הפרשה בעיתון הארץ של משי זהב, על הפגיעה הסדרתית ארוכת השנים מתחת לאפם של כל גורמי האכיפה".

הוא סיכם: "יש לנו סיבה לדאוג - יש פחד ואימה אצל גופי החקירה, זה דבר שלא מתחיל ונגמר אצל הרב טאו".

עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ארגון "משפחה חדשה", מסרה בתגובה: "החשדות כנגד הרב טאו ועדויות הנשים שנפגעו ממנו, במקביל להתקבצות חסידיו סביבו, מלמדים על עוצמן הריקבון שפשה בקהילות סגורות ומיליטנטיות, המגלות עיוורון חושים מוחלט ביחס למנהיגיהן".

אם עד עכשיו היתה "נעם", מפלגה לא ראויה בגלל עמדותיה, שאין בהן דבר חוץ משנאה, גזענות ושנאת נשים, כעת דבק בה גם כתם ההסתרה והגיבוי לעבריינות מין. טוב יעשה ראש הממשלה המיועד נתניהו באם ינקוט בצעד המוסרי המתבקש וימנע מלצרף את החבורה החשוכה המתקראת "נעם", לקואליציה שלו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm