הצהרת תובע הוגשה כנגד עלי חאמד בן 31, שוהה בלתי חוקי מהכפר סילוואד שבנפת רמאללה, בחשד לביצוע פיגוע דריסה בתל אביב בתאריך ה-8.12.22. תחילה, דווח על תאונת דרכים בין רכב פרטי לאופנוע ברחוב אברבנל בתל אביב, אך עם מהלך החקירה התברר כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני, לאחר שחאמד פגע במכוון ברוכב האופנוע, שנפצע באורח בינוני.

החשוד שנכנס לישראל באופן לא חוקי, תוך שהוא נוהג ברכב ישראלי, שהושבת והועבר לשטחים, הנושא לוחיות זיהוי לא תואמות, לא נשא רישיון נהיגה. לאחר המקרה, הוא נעצר לחקירה בחשד למעורבות בתאונת הדרכים ושהייה בלתי חוקית בישראל.

במהלך החקירה, התחזקה בשב"כ ההערכה כי המניע לאירוע הינו לאומני והחקירה הועברה לטיפול משותף של היחידה לחקירת פשעים (יל"פ) והשב"כ. בחקירתו הודה החשוד כי גמלה בליבו ההחלטה לבצע פיגוע כנקמה על מותו של בן דודו, שנהרג במהלך חילופי ירי עם כוחות הביטחון בשטחי הרשות הפלסטינית יום קודם לאירוע הדריסה, בעת שתיכנן את הוצאתו של פיגוע ירי אל הפועל. 

מעצרו של החשוד הוארך בבית המשפט מעת לעת והיום כאמור, עם סיומה של החקירה הגישה המשטרה הצהרת תובע כנגדו, וביקשה להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים.