ביקורת חריפה: עו"ד אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין, הודיע היום (שלישי) כי לא יתמודד לראשות הלשכה בבחירות הקרובות לתפקיד, שצפויות להתקיים בחודש יוני הקרוב. את החחלטה מסר חימי בהודעה אישית ששלח לחברי המועצה הארצית, עובדי לשכה ואחרים, בה גם הביע ביקורת חריפה כנגד מה שהוא מכנה "הרוחות הרעות המנשבות בארצנו". 

באופוזיציה המיועדת תוקפים את בליץ החקיקה: "מחזה מביש, ירדנו מהפסים"
חוק דרעי: היועמ"שית צפויה להתנגד בבג"ץ למינוי יו"ר ש"ס לתפקיד שר

"כבר לפני מספר שבועות הבעתי בקול רם וצלול את דעתי הנחרצת נגד הרוחות הרעות המנשבות בארצנו. זאת עשיתי, גם כשדעתי לא הייתה פופולרית, לשון המעטה, וגם כשנאלצתי לשלם מחירים אישיים כבדים על כך", נכתב בתחילת ההודעה.

"בימים אלה ממש עברו מספר חוקים פרסונליים מבישים בכנסת ישראל (חוק דרעי, חוק סמוטריץ', חוק בן גביר), העומדים בסתירה לאתוס הציוני, לערכים המובאים במגילת העצמאות ועומדים בסתירה חזיתית להיות מדינתנו, מדינה יהודית ודמוקרטית", הוסיף.

עוד הוא טען כי הערכים אותם ינק במהלך תחנות חייו השונות "מתנגשים עם 'ערכי' הממשלה החדשה המסתמנת, והם חותרים תחת הדמוקרטיה הישראלית, שלטון החוק וערך השוויון בין אזרחי המדינה כולם". 

חימי הצהיר כי ילחם במהלכי הממשלה המיועדת: "במהלך החודשים הקרובים אמשיך בדרכי זו. לא אתן את ידי למהלכים של אנשים חשוכים, אנטי דמוקרטיים, חלקם שחקנים ראשיים בממשלה הנכנסת, המבקשים לשסות את אזרחי ישראל איש ברעהו. בכוונתי להמשיך ולפעול בכל המישורים החוקיים כדי למנוע את הכרסום בערכי היסוד של הדמוקרטיה הישראלית ואת הפגיעה האנושה בכל מוסדות השלטון".