הצהרת תובע הוגשה היום (חמישי) בבית משפט השלום בראשון לציון כנגד שניים מתוקפי הנער בבית הספר ברחובות, באמצע החודש. בתחילת השבוע הבא, צפויים להיות מוגשים כתב אישום כנגדם. 

היום הגישו חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז מרכז הצהרת תובע החתומה ע"י הפרקליטות כנגד שניים מהמעורבים בדקירת תלמיד בית הספר התיכון ברחובות. במעמד הצהרת הגשת התובע הוארך מעצרם של השניים ובראשית השבוע מתכוונת הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום חמור.

במעמד הגשת ההצהרה, הוארך מעצרם של השניים. כזכור, בתאריך ה-13.12.22, קפצו התוקפים מעל גדר בית הספר, ו נכנסו לתוך המתחם, שם תקפו את הקורבן באכזריות ודקרו אותו מספר פעמים בפלג גופו העליון ולאחר מכן נמלטו מהמקום כשהם מותרים מאות תלמידים בהלם ובבהלה.

מעדויות התלמידים, עולה החשד כי הקורבן ניסה להימלט על נפשו בעת שהתוקפים רצו לעברו, ונכנס לחדר המנהל על מנת למצוא מחסה. למרות שנעל את הדלת, התוקפים היו נחושים בדעתם, פרצו את דלת חדר המנהל ודקרו אותו כאשר מבחוץ שהו תלמידים שנכנסו לחרדה. "שמענו צרחות ובכי, הוא פשוט בכה מכאב", סיפרו התלמידים. האירוע התרחש למול עיניה של מזכירה שנותרה מבועתת במקומה.

עוד סיפרו התלמידים כי הנער ככל הנראה הסתכסך עם אחד המעורבים, אך ציינו כי לא יודעים אם מדובר ברקע כספי או קיום קשר אישי עם אחות של אחד המעורבים. בתום חקירה מהירה ואינטנסיבית הצליחו החוקרים לשים את ידיהם על ארבע צעירים - שלושה קטינים ובגיר בן כ-18, ולעכב אותם לחקירה בחשד למעורבות במעשה. טרם הוחלט האם יובאו בתום חקירתם לדיון בהארכת מעצר בבית המשפט.