תוכנית התחקירים "עובדה" עוררה סערה לאחר ששידרה פרק מיוחד על החוקר ערן קמין, מי שהיה במשך שנים חוקר בכיר ביאח"ה (היחידה המרכזית לחקירות הונאה במשטרה) וחקר פוליטיקאים רבים. 

"זהו שקר": חיים רמון עונה ל"חוקר מספר אחת" בעובדה

השר לשעבר, חיים רמון שנחקר בעברו על ידי קמין, התייחס בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM לדברים שהוצגו בתוכנית ותקף: "שלושה שופטים מחוזיים, כל אחד לחוד קבע שהוא נהג ברשלנות רבתי. נהג שהורג אדם ברשלנות רבתי על הכביש נשפט על הריגה. השופט אמר שיש חשדות כבדים לכך שזה נעשה בזדון וצריך לחקור את זה בוועדת בדיקה, שמי שסיכל אותה הם אנשי המערכת, המשטרה והפרליקטות, ולאחר מכן מבקר המדינה קבע שהייתה רשלנות ממשית ושהוא עבר על הרבה מאוד כללים של המשטרה".

"הוא בזדון לא מעביר האזנות סתר, הוא משמיד ריאיות שברור שהמעשה שלו פגע קרשות בהגנה, בכל מדינה מתוקנת, ודאי בעבירה שבתי המשפט קבעו שהיא מינורית, המשפט מתבטל אדוני, אתה צריך לחקור את האמת, אתה לא מכונת הרשעה. הוא שיקר ועבר על חוק של האזנת סתר, הוא עבריין סדרתי שרצה לתפור תיק. תבע אותי דיבה, התלוננת על תפירת תיקים. יהיו לי שני עדים מצוינים: מני מזוז ומנדלבליט עצמו. התגלו ריאיות שהיו מזכות אותי אחרי המשפט. אולם השופטים בשלום קבעו שזו עבירה מינורית ללא קלון, ושאני יכול לחזור במפורש לחיים הציבוריים", טען.

עובדה עם אילנה דיין (צילום: קשת 12)
עובדה עם אילנה דיין (צילום: קשת 12)

לדבריו, "מתגלים דברים שנאמרים על ידי שופט בית משפט מחוזי, וקובע שופט שתחקרו שלא היה פה זדון. אומרת רות דוד במקרה של חיים רמון, כל האמצעים היו כשרים. הם החליטו לעשות את זה.  אני לא רוצה לנבא מנה יהיה בעתיד, לפי הניסיון עם כמעט כל שרי המשפטים שניסו לעשות רפורמות, גורלם לא שפר עליהם. מקווה שיריב לוין יהיה יוצא מהכלל".

סייעה בהכנת הנכתבה: מיכל קדוש, 103fm