תיק 4,000: גיא פלג, הכתב לענייני משפט של חדשות 12, פרסם אתמול כי הפרקליטות הודתה שהייתה מודעת בזמן אמת לתרגיל החקירה שנעשה כלפי עד המדינה ניר חפץ. עורך הדין יהודה שפר, לשעבר המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, שוחח היום (רביעי) עם אראל סג"ל בתוכניתו ב-103FM, והביע את דעתו בנושא. 

"תרגיל שנוי במחלוקת": גיא פלג עם פרטים חדשים על הפצצה של הפרקליטות

בפתח השיחה הוא טען כי לא ניתן להיות בטוחים שהפרקליטות אכן הייתה מודעת לדברים: "מנדלבליט אמר שהוא לא ידע על זה בזמן אמת. אין לי שום סיבה לפקפק בדבר הזה. לא כל דבר שהמשטרה עושה הפרקליטות יודעת". 

"בזמן אמת הפרקליטות אמרה שהם לא ידעו על התרגיל", טען סג"ל, אך שפר סירב להסכים עם אמירתו: "מה שאמרת עכשיו הפרקליטות מעולם לא הודיעה. הציבור מקבל רושם ממך שמנסים להסתיר משהו, יש פה תיעוד מלא של תרגיל חקירה שבזמן אמת חשבו שהוא לגיטימי. אני לא חושב שהפגשה אקראית היא לא לגיטימית".

סג"ל השיב לו: "אתמול בהודעה הפרקליטות מסבירה למה משפטית כל המזכרים הם מזכרים פנימיים ואינם חומר חקירה שצריך לעבור לסנגוריה, עמדה משפטית ראויה בוודאי. אנחנו מדברים פה על סיטואציה בה חפץ אומר שלא התרגיל הזה ולא שום דבר אחר הם שגרמו לו להיות עד מדינה, וכל הסיבה שהסנגוריה מביאה את הדבר הזה משום שבמשפט הזה בצורה קצת לא תאמן הצליחו להפוך את השוטרים והפרקליטים לנאשמים. סתם הופכים את החוקרים לנחקרים".

לסיום, תקף שפר את חבר הכנסת סעדה: "אני מאשים את סעדה משום שהוא שיקר בראיון אצל עמית סגל ואמר שבזמן אמת התקשרו לקרן בר מנחם. הוא אמר בזמן אמת, לא אני, הוא שיקר, לא אני. הוא לא דייק. הפגשה מקרית כתרגיל היא מולידה הרבה פעמים דברים מעניינים בחקירה".