מחדל במשטרת פתח תקווה? המנוח שלו קורטישבסקי מפתח תקווה התלונן ארבע פעמים במשטרה כנגד שכנו לשעבר, צעיר בן 20, לפני שנרצח על ידו לפי החשד באמצעות הצתת דירתו. גופתו של המנוח נמצאה כזכור לפני כתשעה ימים כשהוא ללא רוח חיים, מפויח ומכוסה בשטיח בחצר הבניין שבו התגורר ברחוב ההסתדרות שבמרכז העיר. 

במשטרה ניהלו חלק מהתלונות שהצטרפו אל מספר תלונות שהגיש קודם לכן כנגד החשוד, אולם בפועל החשוד הסתובב חופשי והרצח שהיה כתוב על הקיר התבצע, מה שגרם למפקד מחוז המרכז במשטרה, ניצב אבי ביטון, למנות קצין בודק (קבו"ד) בדרגת סנ"צ שיבחן את התנהלות משטרת פתח תקווה בתלונות שהגיש הקורבן.

עולה כי קורטישבסקי המנוח, התלונן במשטרה על כך שהוא מאויים ואף מסר כי הלווה לחשוד כסף בעת שהתגוררו בסמיכות אחד לשני באותו בניין. לדבריו, לאחר שביקש את כספו בחזרה, החל הצעיר לאיים עליו שיפגע בו, ועל אותם איומים הגיש הקורבן תלונות במשטרת פתח תקווה.

החשוד, כך נטען, מימש את איומו והצית את דירתו של הקורבן בלילה שבין חמישי לשישי שעבר, כשהקורבן ישן בדירתו. גופתו של הקורבן נמצאה באמצע הלילה כשהוא ללא רוח חיים בחצר הבניין, מכוסה בשטיח.

בשל נסיבות האירוע הטיל מפקד מחוז המרכז במשטרה את החקירה על היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז מרכז ולא הותירה בניהול משטרת פתח תקווה. מסתבר שלמפקד המחוז היו סיבות טובות לכך ובעיקרן התלונות המוקדמות שהגיש הקורבן ואשר לא טופלו ככל הנראה באופן הראוי ולא מנעו את הרצח האמור.

גם מעצרו של החשוד שעות לאחר האירוע לא מפתיע עתה שכן, בדיקה מהירה העלתה את הסיבות לרצח, אותו חוב כספי וכן את התלונות שהגיש הקורבן מתוך חשש לחייו. עתה יצטרך הקבו"ד לקבוע האם משטרת פתח תקווה התנהלה בצורה ראויה.