אירוע תקיפה מזעזע של בחור צעיר על הספקטרום באוטובוס מעסיק את משטרת פתח תקווה בעקבות תלונה שהגישה אימו של הקורבן טלי יריב, אחרי שבנה עבר לילה מסויט, והיא עושה מאמצים קדחתניים לאתר את התוקף.

ביום ראשון האחרון סמוך לשעה 18:30 נסע ליאם יריב בן ה-22 באוטובוס של חברת אפיקים בקו 367 בדרכו חזרה הביתה מהאקדמיה בקרית אונו, שם הוא לומד במטרה להגשים את חלומו להיות סטודנט.

מיד כשעצר האוטובוס ברחוב סלנט ליד בית מספר 59 התרומם ליאם ממושבו בקדמת האוטובוס והתכוון לרדת.

ראשו של ליאם יריב, שהותקף באוטובוס בפתח תקווה (צילום: טלי יריב)
ראשו של ליאם יריב, שהותקף באוטובוס בפתח תקווה (צילום: טלי יריב)

טלי, אימו של ליאם, סיפרה: "הבן שלי 'לא בא טוב בעיניים' לאיזה גבר בשנות ה-50-40 שהחליט ללא כל סיבה פשוט לעשות בבן שלי שפטים. הבחור, שלבש חולצה לבנה והיה עטור זקן ללא כיפה חשוב לציין, החלאה הזה התרומם ממקום מושבו והחל להכות את הבן שלי. הוא לפת את ידו סביב צווארו ומשך אותו אל הדלת האחורית, בעט בגבו ובישבנו ודרדר אותו מהאוטובוס. אחר כך הוא ירד אחריו למדרכה והחל להכות אותו ואפילו זרק עליו לבנה. הבן שלי הוא בחור גבוה המתנשא ל-187 ס"מ אבל יש לו נשמה של ציפור. יש לו סימני לפיתה בצוואר, סימנים כחולים ברגל ובגוף וזה אירוע שיכול היה להיגמר רע מאד". 

גבו של ליאם יריב, שהותקף באוטובוס בפתח תקווה (צילום: טלי יריב)
גבו של ליאם יריב, שהותקף באוטובוס בפתח תקווה (צילום: טלי יריב)

יריב המשיכה: "למזלנו, אישה מדהימה בת 80 מרחוב סלנט צעקה להזעיק משטרה ונעמדה כחיץ בין התוקף  לבן שלי. היא הניסה את התוקף ואספה את הבן שלי אליה הביתה ואני אסירת תודה לה. הבן שלי מפוחד. הוא מאד מושפל ומטולטל מהמעשה ואני עושה הכל כדי להחזיר אותו לשגרה. חברת אפיקים מיד כשהבחינו בפוסט שלי ניסו לעזור לי בכל דרך, כמו גם במשטרה גילו רגישות והבנה וטיפלו בפנייה במיידי" .

בחברת אפיקים איתרו תיעוד של האירוע במצלמות האבטחה באוטובוס והוא מועבר למשטרה.