תושב אלעד בן 26 נעצר היום (שלישי) לאחר שעל פי החשד ניסה לדרוס קבוצת מפגינים במחאה על הרפורמה המשפטית של הממשלה, במהלך הפגנה בסמוך לאוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע. תומר וינר, יו"ר צעירי יש עתיד הנמנה עם מארגני ההפגנה בבאר שבע, התייחס לאירוע החריג בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM.

אירוע חריג בבאר שבע: נהג ניסה לדרוס מפגינים נגד הממשלה | צפו

בפתח שיחתם, סיפר וינר על המקרה המבהיל: "הייתי שם. תא הסטודנטים של יש עתיד ארגנו הפגנה נגד פסקת ההתגברות. הגענו, היינו שם בערך 50 סטודנטים מכל קצוות הקשת הפוליטית. עברו לידינו רכבים, חלקם תומכים בנו, חלקם מקללים, כמו תמיד. פתאום אחד עשה ממש פרסה והתחיל לשעות לעברנו, פשוט עלה על המדרכה וניסה לפגוע בנו. כשהוא לא הצליח הוא גם ניסה לצאת מהרכב ולתקוף מפגינים פיזית".

הוא הוסיף: "אירוע בעיניי חמור מאוד, לא  שמענו שום גינוי עד עכשיו מאף אחד מהממשלה, זה בעיני הזוי. לשמחתנו, הייתה איתנו שם ניידת משטרה שליוותה את ההפגנה מתחילתה ועצרה אותו במקום, אם היא לא הייתה שם אני לא יודע איך זה היה נגמר". 

וינר ציין כי "אני יודע בוודאות שהיו שם גם חברה שלא הצביעו למפלגות מגוש השינוי, שמפריע להם למשל הפגיעה בלהט"בים ומפריע להם הקיצוניות של הרפורמה המשפטית. ממש עכשיו שמענו אמירה שצביקה פוגל שאומר בעצם צריך לעצור את יאיר לפיד וגנץ ושהם בוגדים במדינה, אנחנו רואים בסוף שהדברים מגיעים מלמעלה והאלימות הזאת מגיעה מלמעלה".

"תראו, ברור לכולם שכל מה שקורה נועד להוציא לנו את הרוח מהמפרשים, להפחיד אותנו, לאיים עליינו", אמר. "בעצם בן גביר, בתמימותו אולי, חושב שאם הוא יקרא לעצור מפגינים או להביא מכת"זיות, אז אזרחים תמימים טובים יגידו שזה יהיה אירוע אלים ויימנעו מלבוא להפגין. התוצאה תהיה בדיוק הפוכה, מה שקרה פה ביומיים האחרונים, אני רואה אנשים שמעולם לא יצאו להפגין ואומרים לי 'אני במוצ"ש אהיה בהבימה', גם ליכודניקים". 

"אני נגד פגיעה במפגינים בכל קצוות הקשת ואני בעד שוויוניות, גם כלפי הפגנות כאלה וגם כאלה. אני חושב שההוראה של בן גביר לא נועדה למען השיוון, אנחנו ראינו שהוא בעבר דיבר אחרת ואמר שמותר לחסום כבישים ולא צריך מכת"זיות בכלל, ועכשיו דחוף לו להביא את זה לתל אביב. אני חושב שהאמירה שלו היא  לא תמימה ובטח שלא שוויונית, תרשה לי לפקפק בכוונות השוויוניות שלו", אמר וינר. 

הוא הוסיף: "אני חייב להגיד לכם דבר קטן, בהפגנה במוצ"ש הקודם המשטרה התנהלה למופת, באירוע היום של ניסיון הדריסה, המשטרה התנהלה למופת. אני חושב שניסיון מצד בן גביר, באמצעות החוק שהוא מעביר ולמזלי הוא לא הצליח עדיין להעביר את כולו, לגרור את המשטרה לתוך הוויכוח הפוליטי, הוא מיותר ואני ממש יוצא נגדו. אני סומך על משטרת ישראל שתעשה מה שצריך במוצ"ש הקרוב כמו עשתה במוצ"ש הקודם. אני בעד שניתן לכולם להפגין ולהגיד את דעתם גם כשהם "בוגדים במדינה", כמו שאומר צביקה פוגל, וגם שהוא אומר שצריך לעצור אותנו, צריך להפגין בכל הביטחון". 

כשנשאל מה הוא מגדיר כקו אדום שצריך לעצור את המחאה, ענה וינר כי "אנחנו לא נמצאים באמצע ויכוח פוליטי ימין - שמאל רגיל. אנחנו נמצאים באמצע הפיכה משטרית שמנסה לחולל נתניהו. אם עד היום היו לו מעצורים בכל הקואליציות שהוא הרכיב לעצמו, היום הוא בעצמו מנסה להיות המעצור, ולא כל כך מצליח מרוב שהוא חלש. אני חושב שאנחנו לא צריכים לעסוק כרגע בהגדרה של קווים אדומים ואני לא מוכן שאף אחד יחלק ציונים. ההפגנה במוצ"ש האחרון הייתה הפגנה למופת, לא הייתה אלימות, לא היה כלום. מלבד שלט איזוטרי אחד או שניים שנתניהו דואג להדהד עליו, הייתה הפגנה למופת וציות מוחלט של עשרות אלפי מפגינים. אז שאף אחד לא יחלק ציונים למחאה".

"זו קריאה למרי אזרחי לגיטימית בעיינך?", שאלו מגישי התכנית. הוא ענה: "אני חושב שאנחנו צריכים להבין את גודל השעה, נכון לכרגע, מה שקורה זה מוצ"ש בהבימה, הפגנה מאוד לגיטימית. אני מאוד מאוד מקווה שלא נצטרך להעלות את הרף, אבל כן, מה שקורה פה זה לא ויכוח פוליטי רגיל אלא הפיכה משפטית וככזו צריך לראות אותה". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm