תושב אלעד נחשד כי ניסה אמש לדרוס סטודנטים שהפגינו בבאר שבע נגד פסקת ההתגבות, הנכללת ברפורמה במערכת המשפט שהציג שר המשפטים יריב לוין. על כך, דניאל גיא צברי, המפגין שנפצע בתקרית, שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM. במהלך השיחה סיפר על רגע התקרית ועל התחושות לאחריה.

בפתח השיחה, אמר: "הייתה אתמול הפגנה מול מרכז מורים בבאר שבע, הפגנה חביבה, רגועה, בערך 60 איש עם דגלים ושלטים. היינו שם בערך שעתיים, הפגנו, פתאום הגיע רכב מולנו, התחיל לפנות שמאלה מולנו, לצעוק עליינו 'אנרכיסטים, שמאלנים, תעופו מפה, נחסל אתכם', כל מיני דברים כאלה. אני כבר רגיל אמרתי 'יאללה הבנו, אתה שונא אותנו, סע'".

"הוא פשוט עלה על המדרכה עם שני גלגלים, כבר בא עם הגלגל השלישי על המדרכה, עלינו. אני קפצתי הצידה, התחלתי לדפוק לו על השמשה 'תעצור, תעצור, אתה דורס אותנו'. הוא בשלב הזה יצא מהרכב התחיל לצעוק עליי 'אל תיגע לי באוטו, אני אהרוג אותך, תעופו מפה, אתה תוקף אותי' והסתער לכיווני. מפגינים אחרים התחילו להפריד, לעצור, שלא יהיה פה מכות או משהו. אז המשטרה התעוררה, הגיעו תפסו אותו. למיטב הבנתי שמו אותו במעצר, כל זה קרה תוך כמה רגעים".

"למזלי המדרכה שם ממש גבוה, הוא הגיע לאט ואז 'בום', עלה על המדרכה אבל לא פגע במפגינים. בסוף הסיפור הוא עם כל האוטו בערך על המדרכה, איפה שאני עמדתי. מה הכוונות האמיתיות שלו את זה אני לא יכול להגיד לך", הוסיף. 

לאחר מכן, נשאל האם הדרישה של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, להחמיר את היד כלפי המפגינים, תמנע ממנו להמשיך ולהפגין. צברי השיב כי "לא, זה לא, אבל חד שמעית זה גורם לחשש. אני עוד זוכר את בלפור, מכת"זיות זה לא שפריץ מים. זה סבל, זה דרך לנסות לשבור מפגינים. על מפגנים כמונו זה עוד בקטנה, מה שעשו לחרדים וערבים ובמחאת יוצאי אתיופיה זה היה מאוד אלים. עכשיו שמנסים להשתמש במכת"זיות כאילו זה איזה כלי מיקוח פוליטי, זה מטורף בעיניי". 

בסיום, שלח מסר לחברי הכנסת שנבחרו. צברי אמר כי "בסוף ניסו לדרוס אותי וניסה לדרוס אותי לא מישהו שמאלני, לא הגיע קומוניסט שהחליט שההפגנה שלנו לא רדיקלית. גם לא יצא לי לשמוע על מפגיני ימין או על פוליטיקאים מהימין שמותקפים על ידי מפגיני שמאל. אז אין פה שני צדדים, יש פה צד אחד שטוען שצריך לדרוס אותנו ובא לדרוס אותנו, ויש את הצד שאוסר לתת לזה לקרות, להגיד שני צדדים זה פשוט לא הוגן. אני לא עליתי עם האוטו שלי על אף אחד בזמן שעליי ניסו לעלות עם האוטו".

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm