עלי ג'רושי, תושב רמלה בשנות ה-50 לחייו, נורה למוות הלילה (בין חמישי לשישי) בשכונת ג'ואריש שברמלה. הוא פונה לבי"ח שמיר-אסף הרופא כשמצבו אנוש, שם נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.

חשד לנקמת דם: יוסף ג'רושי, אשתו נואל ובתם בת ה-16 חוסלו בצפון

ג'רושי היווה דמות דומיננטית ומרכזית בחמולת ג'ארושי ושימש כבורר שגזר את דינם של אנשים. היו לו אוהבים רבים לצד כאלה שלא אהבו אותו. הרצח צפוי לעורר סערה במגזר הערבי בכלל ובאזור המרכז בפרט, זאת בגלל מעמדו החשוב של הנרצח. על פי החשד, הוא יצא מתפילה במסגד ומתנקש פתח לעברו בירי, ככל הנראה על רקע המשך לסכסוך עקוב מדם בחמולה.

המשטרה ממשיכה באיסוף ממצאים בזירת האירוע, במהלכו איתרו סמוך לזירה כלב ירוי השייך לבני משפחת הקורבן.

בהערכת מצב מיוחדת שקיים ממ"ז מרכז, ניצב אבי ביטון, הוא הטיל את החקירה על ימ"ר מרכז, כאשר כל הכיוונים נלקחים בחשבון כולל סכסוכים בין החמולה, שרשרת האירועים בצפון (החיסול המשולש) והחיסול של בני שלמה. כלל המערכים הרלוונטיים יעמדו לרשות היחידה החוקרת, לצד תגבור הפריסה המבצעית והאכיפה הממוקדת. 

כזכור, ביוני 2021 נרצחו יוסף ג'רושי בן ה-58, רעייתו נואל בת ה-46 ובתם בת ה-16 סמוך לצומת עילבון שבצפון הארץ. השלושה עברו כחודש וחצי לפני הרצח להתגורר בדיא חנא, זמן קצר לאחר רציחתו של ראש ארגון הפשע חתאם ג'רושי, לאחר שחששו מנקמה בתוך המשפחה, זאת מאחר וג'רושי היה מצוי בסכסוך עם אחיו זייד. ג'רושי חוסל בהר הבית כחלק מסכסוך בין גורמים בכירים בחמולה, ועל פי ההערכות החיסול המשולש הוא תגובה לכך.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שנמצא כעת בבאר שבע, התייחס לאירוע ואמר: "הבוקר אבקש מראש הממשלה ליישם תוך פרק זמן קצר את הוראות סעיף ההסכם הקואליציוני בין עוצמה יהודית לליכוד, המאפשרות להפעיל את השב"כ בלוחמה במשפחות הפשע".

"אחרי בחינה של עבודת  המשטרה והערכה עמוקה מאוד למפכ"ל ולשוטרים המוסרים נפש, יש להכניס גם את השב"כ לפעולה בצורה אינטנסיבית. חשוב לציין שהדבר ייעשה לצד פעילות המשטרה ואני שולח מכאן ברכת הצלחה לכל החוקרים והיחידות המיוחדות שפועלות בנושא והביאו למעצרים חשובים ורק השבוע סיכלו אירוע של רצח", הדגיש.

עוד הוסיף בן גביר כי "אין מנוס מלהפעיל גם את שירות הביטחון הכללי, בתופעה שהופכת להיות מכת מדינה, וביכולתו של השב"כ להביא עוד מודיעין איכותי ולהשתמש בסמכויות חקירה מיוחדות שלא ניתנות למשטרה".

חשוב לציין, כי מדובר במקרה הרצח השישי במגזר הערבי מתחילת השנה.