השדרנים ינון מגל וחיים לוינסון (שהחליף היום את בן כספית) התייחסו היום (שני) בתוכניתם ב-103FM לרפורמה במערכת המשפט של שר המשפטים יריב לוין ולמינוי הרמטכ"ל ה־23 של מדינת ישראל, הרצי הלוי.

המהפכה המשפטית: נחשפו עיקרי הצעות החוק של רפורמת לוין

מגל טען כי מדובר במעמד מרגש, והתייחס לשירותו של כוכבי. לדבריו, "היו דברים שהוא לא עשה נכון, אבל הוא הכין את צה"ל למלחמה". לוינסון האזין לדברים ואמר: "ההבדל בין הרמטכ"לים הוא הבדל דק מדק. אף אחד לא יכנס לקבינט, ידפוק על השולחן ויגיד 'רבותיי, צריך להיכנס למלחמת מנע בלבנון. לא". 

בהמשך צפה לוינסון בטקס מינוי הרמטכ"ל, והצביע על נקודה נוספת: "יש דבר יותר מגוחך מלראות את גולדקנופף ודרעי, שדוגלים בלא ללכת לצבא, יושבים בשורה הראשונה בטקס חילופי הרמטכ"ל?" מגל בתגובה: "יש הרבה דברים יותר מגוחכים מזה. הם שליחי ציבור ותהליך מאוד מעניין עובר על החברה החרדית". 

בהמשך התייחסו השניים להקלטות של השר בצלאל סמוטריץ' בהן הוא מתבטא נגד המגזר הלהט"בי ובני עדות המזרח. "הגזענות העמוקה בציונות הדתית, כל הסטראוטיפים הנחותים של מזרחים - על זה היה הפוקוס בקלטת הזו בעיני", אמר לוינסון. 

"מה אתה מתחפש לליברל גדול? זה לא מעניין את הספרדי הממוצע, זה לא מעניין את האדם הממוצע בפריפריה, אז תפסיקו. עכשיו זה 'סמוטריץ' אמר?'", טען מגל. "משעמם אותי השיח של הוא אמר ככה ואמר ככה. מי יש לכם? את יאיר לפיד? איפה סמוטריץ' ואיפה לפיד? זה אינטיליגנט וזה חלול". 

לוינסון ביקש לדבר על מעמדם של ערביי ישראל, ואמר: "אני חושב שאין מעשה ציוני גדול יותר משילובם של ערביי ישראל בממשלה. זו התגלמות חזון אבותינו. בדיוק כמו שכתוב במגילת העצמאות. אגב, אתם רואים בבית משפט מקום בו ערבים מרגישים בו בנוח". מגל מיהר להגיב לדבריו, ואמר: "אתה מדבר על שוויון ומצביע למפלגה שהיא נגד שיווין? זו ממשלה שמדברת על עליונות אסלמית שרוצה לזרוק הומואים מהגגות". 

השיחה בין השניים המשיכה להתגלגל, ועברה לסוגיית בתי המשפט. מגל טען: "מגיעה לכם פסקת התגברות לתוך הפרצוף השקרי שלכם, המתנשא שלכם". לוינסון השיב: "אין קשר בין עמדותיך המשפטיות לבין שמרנות משפטית".