ההכרעה בעניינו של השר אריה דרעי, יושב ראש מפלגת ש"ס, צפויה להתקבל בימים הקרובים. האם שופטי בג"ץ יחליטו לפסול את מינויו או יכריעו לטובתו ויאפשרו לו לכהן כשר?

יענה להוראת בג"ץ? ח"כ מהליכוד: "אם ביהמ"ש יורה על כך - נתניהו צריך לפטר את דרעי"
שר מש"ס מזהיר מפני הכרעת בג"ץ: "אם דרעי לא יישאר שר - אין ממשלה"

שאלנו את קוראי מעריב אונליין: האם בג"ץ יפסול את מינוי דרעי לשר? ותוצאות הסקר התקבלו: 74.8%, שהם 10,877 גולשים, השיבו כי לדעתם בג"ץ אכן יפסול את מינויו של דרעי לשר. זאת, לעומת 25.2%, שהם 3,672 גולשים, שחושבים שמינויו לשר לא יפסל.

בית המשפט העליון צפוי להכריע בשאלת כשירותו של אריה דרעי לכהן כשר לאור עברו הפלילי, ולמסור את הכרעתו בימים הקרובים. העותרות כנגד מינוי דרעי, התנועה לטוהר המידות והתנועה לאיכות השלטון, הגישו בקשה להעביר את ההכרעה בשידור חי, אך השופטים החליטו לדחות בקשה זו.

כזכור, הסדר הטיעון בביהמ"ש המחוזי בעניינו של דרעי הועבר בשידור חי, במהלכו התחייב דרעי לפרוש מהחיים הפוליטיים. במהלך הדיון בבג"ץ בשאלת כשירותו של דרעי, הבהיר בא כוחו כי מדובר היה ב"אי הבנה נדירה" שכן לטענתו דרעי התחייב לפרישה זמנית, בעוד השופט שחתם על הסדר הטיעון סבר אחרת ואף ציין זאת בנימוקים להסדר הטיעון, שבזכותו נמנע דרעי מהטלת הקלון - שהיה מונע ממנו לכהן כשר.