הפרשה המזעזעת בצפון: אמו של התינוק בן השנה וארבעה חודשים שנמצא נעול בכלוב ברזל בחיפה שוחררה הבוקר (שישי) ממעצר. זאת, לאחר שגורמים בפרקליטות מחוז חיפה העריכו בזהירות כי לא יוגש נגדה כתב אישום.

אירוע מזעזע בחיפה: שוטרים חיפשו סמים ואיתרו תינוק בכלוב, האם נעצרה
"נחרדנו, לא ראינו דבר כזה": הקצין שהגיע לדירה בה נמצא תינוק בכלוב משחזר את הזוועה

הסיפור שזעזע מדינה שלמה לא עושה רושם על הפרקליטות שהחליטה כאמור לשחרר את האם ולאפשר למשטרה להמשיך בחקירה כשהיא חופשיה בביתה.

יש לציין כי דוח רווחה שהוגש כתסקיר לבית המשפט ולפרקליטות הצביע כי לכאורה מדובר באירוע חד פעמי וכי הילדים מסרו שההתנהלות בבית תקינה וסבירה ללא כל דופי מבחינתם (הילדים שהו בבית סביהם).

מהפרקליטות נמסר כי נכון לעכשיו אין תשתית ראייתית מספיקה להארכת מעצר והאם כאמור שוחררה ללא תנאים מגבילים ואין מניעה שילדיה יחזרו לחזקתה. התיק נותר פתוח ונמצא בבחינת הפרקליטות, אך גורמים העריכו כאמור בזהירות כי לא יוגש כתב אישום נגד האם.

סנגורה של האם, עורך הדין דניאל דרוביצקי, מסר: "כפי שטענתי מהיום הראשון - מדובר בתיק שאין לו כל גוון פלילי, לא בכדי המשטרה הגישה היום בקשה לשחרור בהיעדר כל תנאי מגביל, הדברים מדברים בעד עצמם".

כזכור, ביום ראשון הגיעו שוטרים הגיעו לחיפוש יזום בתחום הסמים במתחם מגורים בחיפה ונחרדו למצוא תינוק כבן שנה וארבע כלוא בכלוב ברזל. האם, תושבת העיר בת 35, נעצרה והובאה לבית משפט לשם הארכת מעצרה.

הכלוב בו נמצא התינוק בדירה בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)
הכלוב בו נמצא התינוק בדירה בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)

הבלשים הזדעזעו מהמראה וחילצו מיד את הילד מתוך הכלוב. בכלוב נמצאו כריות ובקבוק של הילד. האם, שלא נכחה בדירה, הובאה למקום ונעצרה על ידי הבלשים בגין כליאת שווא, הזנחת קטין חסר ישע והתעללות בקטין חסר ישע.