ראש מועצת ראמה, שאוקי אבו-לטיף, שנעצר במסגרת מעצרם של חברי ארגון הפשיעה אבו לטיף, שוחרר הערב (חמישי) למעצר בית בתנאים מגבילים. ההחלטה על שיחרורו התקבלה על ידי צוות החקירה ולאחר השלמת פעולות החקירה שדרשו את מעצרו.

"מחולל הפשיעה העיקרי בצפון": מיהו ארגון הפשע אבו לטיף?
לאחר סבב המעצרים: הגיעה התשובה של ארגון הפשע הגדול מהצפון

במשטרה מציינים כי פעולות חקירת החשודים נמשכות עד להשלמתן וזאת בתיאום מול המחלקה הכלכלית בפרקליטות ובשיתוף רשות המיסים, הרשות להלבנת הון וגורמי אכיפה נוספים. כזכור, במסגרת הפשיטה הדרמטית של המשטרה על ארגון הפשיעה המכונה 6006 נעצרו 21 מחברי הארגון, בהם בכירים, בחשד להעלמות מס במיליארד ש"ח.

בתוך כך, במסגרת החשד לעבירות שחיתות במכרזים במשרד הביטחון, המשרד השעה באופן זמני ומיידי 26 חברות החשודות בניהול קרטל ובהטיית מכרזי בינוי ואחזקה במערכת הביטחון. החברות נחקרות במסגרת פרשת "המיליארד השחור"(אבו-לטיף) שמנהלות במשותף יחידת החקירות של המלמ"ב והיחידה למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433. ההשעיה תמנע מהחברות השתתפות במכרזים קיימים ועתידיים ו/או בכל הליך רכש של משרד הביטחון עד לקבלת החלטה אחרת.

מחקירות היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 עולה כי לאחד הקבלנים החשודים בפרשה, יש קשר עסקי עם ארגון פשע שהוא מהגדולים והמסוכנים במדינה, ועם גורמים נוספים המזוהים עם אותו ארגון.

בחקירה נחשדים קבלנים, עו"ד, בעלי חברות, עובדים ומשרתים באגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, בעבירות של לקיחת שוחד, מתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות על פי חוק איסור הלבנת הון, עבירות על פי חוק התחרות ועבירות על פי פקודת מס הכנסה.