בעקבות בקשתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לייצג את עצמו או לחילופין לשכור עורך דין במסגרת עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד הדחת מפקד מחוז תל אביב, בג"ץ השיב היום (שלישי) לשר והורה: "עליך לפנות תחילה ליועצת המשפטית לממשלה".

היועמ"שית לבן גביר: "ייצוג עצמי רק במקרים חריגים"; השר השיב: "אין לי אמון בך"
בהוראת בן גביר: מפקד מחוז תל אביב הודח מתפקידו

תשובת בג"ץ לשר מגיעה יממה לאחר שבן גביר הודיע כי אינו סומך על היועמ"שית שתייצג אותו כראוי, וכי הוא רוצה לייצג את עצמו או, כאמור, לשכור עורך דין פרטי. היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה השיבה להודעתו של בן גביר, כי היא מבקשת להיפגש עמו, וכי הוא יוכל לייצג את עצמו רק במקרים חריגים. כמו כן, היועמ"שית ביקשה לקבל בדחיפות את התייחסות השר לטענות המועלות בבקשות לצווי ביניים שהוגשו בעתירות לבג"ץ בעניין חוקתיות התיקון לפקודת המשטרה והייצוג בהן.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

זמן קצר לאחר מכן, השר השיב להודעת היועמ"שית: "בוקר טוב אליהו. שמח שאת מבקשת להיפגש איתי אחרי שכבר גיבשת את עמדתך והחלטת להקפיא מינוי ניצב עמיחי אשד למפקד בסיס הדרכה. אין לי אמון בך, בשיקולייך ובהחלטותייך והגיע הזמן שאפסיק לשמוע באמצעות התקשורת על מכתבים שאת שולחת אליי".

כזכור, העימות בין היועצת המשפטית לממשלה לשר החריף בימים האחרונים, לאחר שבהרב מיארה החליטה להקפיא את הדחת מפקד מחוז ת"א, ניצב עמי אשד. השר תקף את היועמ"שית ואמר: "מדובר בהחלטה הנובעת מהמלצת מפכ"ל המשטרה. חרף העובדה שביקשת להפעיל לחץ על המפכ"ל, וחמור מכך, שלחת את מכתב בעניין ניצב אשד מבלי לשוחח עימי ולשמוע את עמדתי כפי שהיית חייבת לעשות, גם אתמול עמד המפכ"ל על כך שמדובר בהמלצה שלו. לצערי, זו איננה הפעם הראשונה שבה את מקבלת החלטות בדברים הקשורים אלי ולמשרדי מבלי לשוחח עימי", טען בפתח דבריו.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>